Харчи, спести или дари

В този урок се въвеждат термините ,,харча", ,,спестявам", ,,дарявам". Учениците ще научат причините, поради които хората избират да даряват.

Учител работил по този проект: Анка Жекова
Описание на проекта

Гост на занятието беше г-жа Мария Калчева, регионален мениджър ,,Продажби“ в ЦКБ – гр. Бургас.

В началото попитахме учениците какво означава думата ,,харча“. Техните отговори бяха в посока на купуване на неща, които искат да имат -храна, играчка, дрехи. Г-жа Калчева разказа за произхода на парите, за тяхната същност и стойност. Основно насочи вниманието им, че парите са възнаграждение за положен труд. Сравни ги с оценките, които учениците получават за учебния труд в училище. Представи понятието ,,бюджет“, използвайки емпиричния опит на децата. След това ги запозна със сериозните финансови предизвикателства пред всяко семейство при разпределяне на месечния бюджет. децата разбраха колко предвидливи, гъвкави и рационални стъпки правят родителите им, за да им осигурят всичко необходимо за нормален живот.

Попитахме ги какво биха направили с 20 лв., ако са на екскурзия, за която имат осигурени храна, нощувки, пътни разходи. те се насочиха към закупуване на продукти, необходими им за ежедневни нужди: храна, вода. Г-жа Калчева посъветва учениците да мислят добре, когато разполагат с определен бюджет. Разказа им за спестяванията, които възрастните правят и за това, че много от тях даряват спестени средства в полза на различни каузи. като пример им показа как, спестявайки по един лев на ден, всеки би събрал достатъчно средства за 365 дни. И с тази сума би могъл да си осигури желан подарък или да помогне кауза в семейството или общността.

От коментарите в час

-парите ни трябват, за да си купуваме храна, учебници, дрехи и да ходим на разходки;

-бих дал спестените си пари на някой, който не може да си купи учебници;

-ще спестя половина пари от 20 лв. и ще ги даря;

-ще спестя парички и ще ги дам на семейството ми

 

Галерия

Харчи, спести или дари
Цели на проекта

  • Учениците да получат знания за парите като еквивалент на положения труд
  • Да формират понятие за : бюджет, харчене, спестяване
  • Да научат начини за разумно разпределение на финансови средства
Използвани материали

  • маркери

© Всички права запазени 2021 @ Learningtogive.bg