Урокът започнах на 13.02 със съдействието на медицинското лице в СУЕЕ „Св. Константин-Кирил Философ” и лектор г–жа Таня Тончева от РЗИ Русе. Децата отговориха на въпроси свързани с начина им на хранене. Обясниха как разбират думите „здравословно хранене“. Учениците коментираха, че не бива да ядем вредни храни и дискутираха по темета за ползата и вредата от различни групи храни. Нашата гостенка насочи вниманието на третокласниците към храната, която трябва да има 5 основни групи хранителни вещества. Говори за храната като „гориво“, даваща енергия за работа. Г-жа Тончева обсъди с децата правилата за хранене, режима на хранене, колко пъти на ден средно трябва да се хранят учениците. Актуализираха се знанията за плодове, зеленчуци и за ползата от тяхната употреба. Нашата гостенка наблегна на 4-5 пъти на ден децата, че трябва да се хранят. Сутрин, че трябва да се закусва, че междинното хранене е добре да бъде плодове и ядки. Говориха за 5-те основни групи хранителни вещества ( зърнени храни, зеленчуци и плодове, млечни продукти, храни, богати на протеини). Обсъдиха това, че децата не бива да гладуват или да спазват диети, но че и не бива да се преяжда, че всичко може да се яде, нов нормални граници и че на всяко хранене трябва да има пресен плод или зеленчук . С интерес слушаха беседата и изгледаха презентацията за здравословни и вредни храни. Коментираха кой хляб е полезен и как да се разграничат различните видове хляб,сирена, напитки. Дискутираха по темата дали по врене на хранене трябва да се пият течности и какви. Говориха за вредата от безалкохолните напитки и какво се случва в стомаха след приета на гладно такава напитка.
В края на часа с помощта на игра с изпляскване учениците откроиха полезните и вредните храни.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X