Урокът с продължителност 2 учебни часа ще бъде отговор на следните въпроси: Какво може да се направи с парите? Те цел ли са или средство? Как да се избегнат негативните последици от безразборното харчене на пари? Имаме ли знания за спестяване и инвестиране? Кой дарява- бедният или богатият?
Урокът започва с мозъчна атака.Показва се банкнота от 50лв. и учениците трябва да кажат какво ще направят с нея. Освен че, ще си купят нещо, те трябва да посочат и други начини за употреба. Те достигат до извода, че парите могат да се спестят или дарят. Учителят ги подсеща, че парите могат да се инвестират за по-добро бъдеще.
Работи се по групи:
След това упражнение, учениците с лекота разграничават желания от потребности и стигат до извода, че всъщност малко неща са ни необходими. Учителят използва афоризма на Сократ, който посочва многообразието от стоки на пазара и твърди, че има много неща, от които може да се лишим.
Учениците използват приложение 1 и 2, и изпълняват заданието.
Рефлектирайки и обобщавайки наученото, учениците обсъждат как ще се промени „тортата“ на парите им между 35-50 годишна възраст.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X