Картина – Въртележка

Урокът представлява забавно упражнение , което цели да насърчи учениците да разберат, че да бъдем в група изисква да работим заедно, да се разбираме, да разрешаваме конфликти и заедно да се забавляваме.

Учител работил по този проект: Диляна Илиева
Описание на проекта

Продължителност: Едно занятие от 40 минути

  Необходими материали:

  • Хартия;
  • Маркери, пастели, моливи;
  • Звънец/звънче

 Описание : 

  1. Започнахме занятието с новината , че днес ще играем игра и ще рисуваме. Две неща, които учениците ми много обичат. Децата се въодушевиха и заслушаха инструкциите внимателно. Обясних им,че ще направим една различна картина по различен начин. Заедно с две деца направихме демонстрация, като аз започнах да рисувам, а след ударих звънеца и предох картината на ученика до мен. Оставих го да рисува около 2 минути и отново ударих звънеца. Подадох картината на следващия ученик и оставих и на него 2 минути да рисува. След това показахме на класа завършената картина.
  2. Поговорихме с учениците колко различна щеше да бъде картината, ако беше рисувана само от мен. Когато работим заедно можем да правим различни неща.
  3. Обясних правилата на играта:                    
    • Всяко дете, когато чуе звънеца, трябва да предаде листа, върху който е рисувал.
    • Групата трябва да си сътрудничи и да споделя материалите.
    • Не са разрешени негативни коментари.
    • Членовете на групата трябва взаимно да се насърчават и допълват.
    • Няма значение, ако някой не довърши своята част, важен е приносът на всеки, независимо колко е малък.
  4. Разделих класа на няколко групи и им раздадох листа за рисуване, като най-отгоре трябваше да напишат имената си.
  5. Обясних им,че преди да започнем трябва да се разберат за реда, по който ще предават хартията и след това попитах всяка група дали са запомнили кой след кого рисува.  
  6. Ударих звънеца, за да дам сигнал на учениците да започнат да рисуват. Наблюдавах групите внимателно и оставях средно около 2 минути на всеки време за рисуване. При всеки удар на звънеца учениците си предаваха картината по реда. Продължихме докато всеки ученик от групата беше нарисувал нещо на листа.  
  7. Получиха се много интересни картини и веднага пролича кои екипи са успяли да се сработят и да осъществят една обща идея и къде всеки е рисувал сам за себе си без да се съобразява с предишната рисунка. Учениците показаха рисунките на другите от класа.
  8. Обсъдихме дейността. Говорихме за това как всички трябва да работим заедно, за да се създадат хубави картини. Използвахме и дефинирахме думи като:
    • Група/ екип;
    • сътрудничество;
    • компромис;
    • принос.
Галерия

Картина – Въртележка
Картина – Въртележка
Картина – Въртележка
Картина – Въртележка
Картина – Въртележка
Цели на проекта

  • Да се насърчат учениците да разберат, че да бъдем в група изисква да работим заедно, да се разбираме, да разрешаваме конфликти и заедно да се забавляваме.
  • Формиране на умения сред учениците за работа и игра в екип;
  • Обединяване чрез проектна дейност на художествени познания в достъпна и привлекателна дейност чрез работа в екип;
  • Развиване на емоционална интелигентност сред учениците
Използвани материали

  • Хартия;
  • Маркери, пастели, моливи
  • Звънец/звънче.
Работа вкъщи

Ако децата проявят желание, упражнението може да се повтори. Може да се определи предварително какво ще се рисув (животни, къщи, извънземни). 

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg