Учениците ще разберат за различни възможности за работа в нестопанския сектор и ще идентифицират хората от общността, които работят в такива организации.
Урокът се проведе в три часа.
В първите два часа учениците се запознаха с понятията „стока“, „услуга“, „човешки капитал“, „капиталово оборудване“ и „природни ресурси“.
Генерираха идеи и обсъдиха възможности за работа в местните институции. Децата не знаеха каква е същността на НПО и какво прави и затова времето с гост-лектора ни, който бе представител на такава организация им бе много интересно. В града вече не съществуват НПО-та и затова поканихме г-жа Мария Пецова, бивш служител на вече закритото ЦНЦ „Бизнес център Свищов“. Тя бе подготвила презентация по предварително предоставеното й Приложение 1 като бе включила и уместни според нея примери и резултати, които по-добре да онагледят дейността и функциите на НПО организациите.
Лекторът изключително изчерпателно и с много примери, статистики и конкретни резултати от практиката обясни на учениците какво е НПО и им помогна да отговорят на въпросите:
Защо се счита за организация с нестопанска цел?
Какви са ползите, които предоставя на общността?
Каква е стоката или услугата, която организацията предоставя?
Стоката или услугата произвежда ли се с помощта на човешки капитал, природни ресурси или капиталово оборудване?
Колко души работят в организацията?
Какви са другите работни позиции на хората в организацията?
За домашно учениците трябваше да изготвят автобиография, която обсъдихме в третия час.
На учениците им бе интересно как НПО сформира бюджет за да реализира толкова дейности, след като не получава финансиране от Държавата. Имаше въпроси и затова какви хора и как търсеха помощ и съдействие от организацията и какво е различното между работата в държавна служба и НПО организация.
Да си попълнят автобиография
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X