Учениците ще анализират новите съвременните дарители, кои са те, какво даряват, на кого го даряват, личните им качества, как те търсят отчетност от хората и организациите във връзка с положените усилия.
Урокът „Новите филантропи“ бе разгледан в рамките на три учебни часа. Той започна с актуализиране на усвоените вече понятия, свързани с доброволчеството и дарителството. Припомнихме си какви инициативи сме правили миналата година и как сме се почувствали. Разделих ги на 5 групи по 3 човека и им казах да си помислят и запишат на листче трите най-добри качества, които трябва да притежава един филантроп. Качествата бяха много различни, но често срещнах думи като загриженост, доброта, човечност и състрадание. След това учениците получиха задача: „Вие ставате милионери. Всеки един от вас разполага със 100 милиона лева. Ако трябва да дарите поне 1 милион на благотворителна организация или фондация, кой ще получи сумата и защо? Как ще търсите отчетност от организацията на направеното дарение?“ Отговорите не бяха много разнообразни. Учениците са готови да дарят сумата от един милион за: деца в неравностойно положение и за хора с тежки заболявания. Проблем за тях се оказа, че никой от групите не знае как ще контролира дарените средства. Обясних как може да се потърси такава отчетност и как да получат достъп до отчетните документи на благотворителните организации. Вторият и третият час е отреден за едни съвременни дарители, а именно компанията Дънди Прешъс. Те ще ги запознаят с работата и инициативите на новите дарители, кои са те, какво даряват, на кого даряват и какви са личните им качества. Урокът започна с презентация за Дънди Прешъс, която даде една обща представа за това коя е компанията и с какво се занимава. След презентацията, Анка Шопова, Ръководител отдел „Корпоративна социална отговорност и връзки с обществеността“ и Радина Копринкова – Симеонова, Специалист „Корпоративна социална отговорност“ в „Дънди Прешъс Металс Челопеч“ ЕАД разказаха подробно какво е социална отговорност, какво е да си устойчив и как да бъдем устойчиви и как търсят отчетност за даренята, които правят. Винаги търсят обратната връзка. Въпреки новата терминология, учениците слушаха много внимателно и съм сигурна,че на ум си задаваха много въпроси за това какво те правят за обществото и как го постигат. Разбраха колко е важно да си устойчив и да инвестираш в развитие. Научиха много неща за различните видове дарения, за това колко е важна молбата за искане на дарение, както и обосновката за искане на дарение. Накрая получиха отговори на всички си въпроси, които предварително бяха подготвили! За финал на прекрасния урок, всички ние получихме по малък подарък за спомен!
„Трябва да имаш истинско сърце,за да можеш да даряваш.“
„Вчера на една бензиностанция си дадох всичките стотинки за едно болно дете.“
„За един дарител, най-важното е да си добър човек.“
„За да сме щастливи са ни нужни пари и удовлетворение от това, което правим!“ Венко
За втория и третия час трябва да потърсят информация за Дънди Прешъс и да запишат въпроси, които биха искали да им зададат.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X