Урокът представя пред учениците възможностите за оказване на помощ при природни бедствия. Урокът продължава темата за управление на лични средства, като поставя акцент върху оказване на подкрепа на пострадали при бедствия. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
В началото на урока, децата гледаха видео, което показваше какви са щетите нанесени за хората след наводненията в Аспарухово, как се чувстват в тази ситуация, как се справят. Те бяха много впечатлени от показаното и на свой ред споделяха за преживяни подобни случки от техни близки. След това в урока дискутирахме как ние самите можем да бъдем полезни и да окажем помощ на други хора, които са изпаднали в нужда. От какво точно се нуждаят. Децата успяха доста бързо да достигнат до изводите, че не е необходимо да разполагаме с много пари, за да бъдем полезни с труд или свои вещи, от които не се нуждаем и които можем да дарим. Отново припомнихме какво точно правят доброволците и как помагат в различни ситуации на природни бедствия. Обърнахме внимание и на това как се чувстват хората, които получават помощта, че са благодарни и помнят доброто, което им е направено. В края на урока, децата рисуваха как изглежда ситуация на природно бедствие, как можем да помогнем, как изглежда мястото или хората, на които сме оказали помощ. Имаше интересни рисунки, като децата не изобразиха само това, за което бяхме говорили. Имаше ситуации на пожар, спасяване на хора. Обсъдихме, че когато се налага да се организират доброволчески акции, се включват всички служби – полиция, пожарна, институции, граждани, доброволци.
Преси – „Най-първо, трябва да осигурим на тези хора дом, защитено място, защото те са загубили своя.“
Алехандро – „Можем да дадем от совите дрехи, които вече не носим“
Даная – „Мама и друг път е пращала на хора наши неща, които не ползваме. “
Данаил – „На тези хора им е много трудно“
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X