Помощ при бедствия – сила, щедрост и лидерство!

Клас: 8

Учениците ще изследват проблеми, породени от природно бедствие и ще дават примери за помощта, оказана в опит да се помогне на пострадалите. Те ще изследват ролята на различните сектори в посрещането на потребностите при бедствия. Учениците ще се запознаят с кампания по набирането на вещи и/или организации, за които те могат да допринесат с благотворителна дейност при нужда.

Учител работил по този проект: Томислав
Описание на проекта

За десетина минути премислихме кои са онези места, които сме посетили последната седмица – от вкъщи, до екскурзии.

Излъчих помощник-учител от класа, който да организира часа така, че да съумее да ги ангажира цялостно в отговорите и дискусията.

Направихме таблицата на дъската със съответните графи и започна същинската работа по часа.

Учениците се сетиха кои са онези места и колони, които попълни помощник-учителят и зададоха (разбира се с моя помощ) коректните наименования.

Таблицата бе изпълнена с информация, която изглежда така:

Държавните институции – училище – биха могли да помогнат при нужда от убежище, защото някои от тях имат подземия;

Компаниите със стопанска цел биха могли да помогнат според техните сфери на дейности – кафенетата с вода и напитки, МОЛ-овете с дрехи и пари, ЕКОНТ – с транспорт на стоки, болничните заведения – с оказване на здравна помощ;

Компаниите с нестопанска цел (доста слаби резултати излязоха тук, което оставих без намеса, за да бъде само по себе си индикатор) могат да даряват пари ( а през дискусията – могат да организират мероприятия за набиране на помощници и средства)

Последната графа, Домакинство, бе най-лесна за тях, поради това, че е най-лична зона на комфорт, най-много се обсъждат темите за доброто и злото, както и добрия пример, който някои родители споделят и дават. Тук попаднаха отговорите: вкъщи – да приютим нуждаещи хора, квартала – да събере пари, приятели – да окажат помощ и дарителство, екскурзии (където някак допуснахме, че може да се осъществи по-мащабна кампания от друга държава)

 

От коментарите в час

„Всеки може да помогне, ако иска.“

„Бих пуснал някой пострадал човек, ако няма къде да отиде, няма дом вече, защото и на мен може да ми се случи.“

„Излизам най-много по квартала, защото няма да ме пуснат сама другаде.“

„Министър-председателят може да дари от себе си.“

„Най-често май стават катастрофи по Азия и Америка.“

„Филантропията е нужна, особено ако нещо такова се случи и много хора останат бездомни.“

Цели на проекта

  • Да дадат определение на филантропията и връзката й с различните сектори в обществото
  • Да проучат дарителските организации, участващи в оказването на помощ след наводненията във Варна и Мизия през 2014 г., и опита в конкретните казуси
Използвани материали

  • Приложение 1: Секторите в обществото
  • Приложение 2: Схема на секторите в обществото

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg