С провеждането на този урок си поставих за цел учениците от класа заедно да имат възможност да изготвят правила на класа , в който учат през тази учебна година. Да имат възможност да общуват помежду си , да предлагат и създадат класови правила заедно.
Часът започва с ролева игра. Разпределени са ролите на директор, ученици и учител. Учениците с няколко думи разказват с какво се занимават определените служители в училище. Всички участници в играта достигат до извода, че в една институция всички имат права, задължения и отговорности.
Следваща дейност запознаване на учениците с техните права ,задължения и отговорности.Урокът цели да даде отговор,какво е право и какво задължение?
ПРАВО е нещо, което учениците могат да правят, напр.да получават знания в училище.
ЗАДЪЛЖЕНИЕ са нещата, които имат нужда да правят, напр., за да получат знания трябва да учат.
Разговаряме за важните неща от живота в училище, правата и задълженията трябва да ги познаваме.
Следващата дейност насочва към задълженията на учениците. Освен права учениците трябва да осмислят, че имат и задължения и отговорности в училище. Дискусията продължава –защо трябва да знаем задълженията си,кой следи за правата и задълженията ни в училище?
Залепваме и задълженията на учениците на дъската. Правим обобщение-необходимо ли е да познаваме задълженията си ? Отговорният човек познава и следва задълженията си ! Важни са знанията за задълженията и отговорностите ни!
Изготвяне на правила в класната стая. Познаваме правата и задълженията си и сами „ ги изготвяме.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X