Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Тъй като учениците ми са вече 2 клас и могат да пишат, и много обичат да работят по групи, реших да използват метода „Световно кафене“, за да изработят правилата на класа за тази учебна година. Разделих ги на 4 групи. Във всяка група избрахме по един водещ, който записва всички предложения на групата, не се мести и след това презентира. Останалите участници в групата се местят.
Ето и четирите точки които обсъждаха.
Последната точка предложиха самите деца.
Учениците работиха в групи. Всички бяха много активни. В началото записващият се опитваше да поправя другите и да налага собствено мнение, но после с пояснения от моя страна разбраха, че трябва да записват всичко.
Накрая на часа, всяка група представи правилата, които са обсъдили и обобщихме правилата на класа.
Децата посочваха конкретни примери за това, какво може да се случи, ако няма правила.
Като например: Някой може да се нарани, да скочи от прозореца и др.
Най- интересно беше, когато обсъждаха наказанията. Там имаше предложения за преписване на правилата, за червени точки в платформата ClassDojo с която работим, но най- много ме изненада наказанието: стоене прав до стената с вдигнати ръце.
Казах на децата, че няма да се налагат наказания, защото всички ще спазват правилата и ни предстой една много интересна и забавна учебна година.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X