Този урок е създаден съвместно с Фондация „Живот със Синдром на Даун” от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите на хората с тази диагноза. Урокът провокира толерантност и вяра, че когато определени хора попадат в определена група или категория, не би трябвало да се поставят под общ знаменател, защото всеки има различен потенциал, способности и таланти. Продължителност: Едно занятие от 40 минути с подготвителна работа у дома и възможност за изнесени дейности
Предвидих за този урок не един, а два часа, тъй като предварително бях изгледала всички видеа, представени на страницата на Фондация “ Живот със Синдром на Даун“ и исках единия час да отделим за част от тях. Започнах с информация за Деня на шарените чорапи- как, защо, и по какъв начин се отбелязва. Попитах учениците какво знаят за Синдрома на Даун. Не беше много. Предложих им да се запознаят със семейството на Микаела чрез клипа „Нашата история в картинки“. Забавлявахме се с клиповете за предколедните приключения на Крис и Микаела и изгледахме Топ 10 Митове и факти за Синдрома на Даун. Ръкопляскания предизвикаха песента на Микаела “ Вятър ечи“ и отношението на Крис към неговата сестричка. След видеата всички се убедиха, че Синдромът на Даун не е присъда и че с много усилия, положителна нагласа и любов хората със Синдром на Даун могат да са като всички нас. По време на втория час оцветявахме чорапи от приложението и ги оформихме в гирлянди за фоайетата, децата изготвиха табло, информационни брошури и флаери. Информационни брошури бяха предоставени на всички класове, а флаери с призив за обуване на шарени чорапи бяха разпространени във всички институции. С шарени чорапи се присъединиха и учениците от 8. В и 8. А клас. А запалени от нас, членовете на клуб “ Здраве“ направиха своя шарен плакат, обуха шарени чорапи и популяризираха Деня на шарените чорапи по улиците на града. Изпратихме част от снимките и приятелски поздрави към слънчевата Микаела чрез фейсбук страницата на Фондацията, получихме и обратна връзка.
“ Госпожо, представяте ли си, по главната улица никой не знаеше за Синдрома на Даун!“ / Малина, Фатме/
“ Нали са много красиви чорапите, харесват ли ви?“ / Мария М./
“ Една медицинска сестра в болницата каза, че утре ще обуе шарени чорапи, защото племенницата и е със Синдром на Даун“. / Преслава/
“ Много любов има в тези видеа. Брат ми е с аутизъм“ / Дидка/
Преди този урок дайте задача на учениците да намерят сами информация в интернет (въпреки че тя ще е различна – стара и актуална). Така ще се получи дискусия, защото всеки ще даде различна гледна точка според прочетеното. В дискусията ще има разминавания и ще се разбере и основният проблем, който се корени в мисленето и общественото мнение и нагласи за Синдрома на Даун – остарялата, стряскаща информация за Синдром на Даун, липсата на актуална информация за реалните възможности и преодоляването на много проблеми в днешно време с развитието на медицината и навлизането на ранната интервенция.
Дайте на ученицита копие от Приложение 1 – картинка на чорап и ги помолете да оцветят чорапите по тяхно желание и усмотрение. Важно е да дойдат с предварително оцветените чорапи.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X