Този урок е създаден съвместно с Фондация „Живот със Синдром на Даун” от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите на хората с тази диагноза. Урокът провокира толерантност и вяра, че когато определени хора попадат в определена група или категория, не би трябвало да се поставят под общ знаменател, защото всеки има различен потенциал, способности и таланти. Продължителност: Едно занятие от 40 минути с подготвителна работа у дома и възможност за изнесени дейности
Днес, 21 март отбелязваме международния ден на хората със синром на Даун и ние се срещнахме със Силвена и Красимир, родители на Микаела, дете със синдром на Даун, да ни разкажат повече за нея и фондацията „Живот със синдром на Даун“.
Седмица преди това си поръчахме шарени чорапи от сайта на фондацията, като средствата от продажбата на чорапи и други артикули са за организиране на летен лагер за децата със синдром на Даун. Изработихме плакати, с които да призовем и другите ученици от училището да се присъединят към каузата.
Силвена и Красимир ни разказаха за слънчевото дете Микаела и какво огромно вдъхновение е тя за двамата родители, които основават фондацията и се отдават на каузата да информират. Силвена ни обясни колко е важно да се говори по темата и хората да започнат да приемат и подкрепят различните. Те ни споделиха, че когато се е родила Микаела, са им казали, че обществото ни не ги приема, но те са стигнали до друг извод, че обществото ни не е подготвено да се срещне с различните хора. „ Микаела ни показа, че възможностите на хората нямат граници, че можем да променим статистиките и черните прогнози, че можем да създадем и променим остарялата информация от преди 30 години в учебниците по биология, показа ни , че силата на семейството, любовта, ежедневните грижи са от значение за развитието и. Микаела ни показа, че не трябва да се стремим към съвършенство, но трябва да вярваме и да не се отказваме.“
В края на урока вече знаехме, че няма да се страхуваме да заговорим хора със синдром на Даун. Знаехме, че това са двама млади хора със страхотна сила и позитивизъм, пример за всички подрастващи.
Силвена и Красимир продължавайте, ние сме с вас и ви подкрепяме!
Това дете е много хубаво, изообщо не изглежда да има проблем!
Много хубави видеа и клипове!
Преди този урок дайте задача на учениците да намерят сами информация в интернет (въпреки че тя ще е различна – стара и актуална). Така ще се получи дискусия, защото всеки ще даде различна гледна точка според прочетеното. В дискусията ще има разминавания и ще се разбере и основният проблем, който се корени в мисленето и общественото мнение и нагласи за Синдрома на Даун – остарялата, стряскаща информация за Синдром на Даун, липсата на актуална информация за реалните възможности и преодоляването на много проблеми в днешно време с развитието на медицината и навлизането на ранната интервенция.
Дайте на ученицита копие от Приложение 1 – картинка на чорап и ги помолете да оцветят чорапите по тяхно желание и усмотрение. Важно е да дойдат с предварително оцветените чорапи.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X