Тормоз, насилие и основни демократични ценности

Клас: 7

Учениците ще обсъдят, че тормозът нарушава основните демократични ценности на човека. Учениците ще предприемат действия по въпроса за тормоза, като проучвания на различни групи и споделяне на резултатите и възможните им решения с другите.  Продължителност:  Две или три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Марияна Георгиева Николова - Върбанова
Описание на проекта

Часът на класа започна с една анонимна анкета за тормоза, насилието и агресията, дадена ни от общината. Докато учениците отговаряха, аз написах на дъската следния въпрос:  „Ако можехте да промените едно нещо в нашето училище, което ще помогне на учениците да се разбират по-добре, какво ще бъде то?“. Прибрах анкетите и раздадох  листчета, на които да запишат отговорите си. Докато пишеха, пуснах песента „Change the world“  на Ерик Клептън и пуснах на мултимедийния екран Прилжение 1 с основните демократични ценности. След това предложих да се разделят на 5 групи и да обсъдят отговорите помежду си. Накрая по един ученик от всяка група представи идеите на съучениците си.

Казах на учениците, че ще предам предложенията им на директора и  че когато се застъпват за правата на другите, това също е акт на филантропия.

Помолих ги да продължим с проучването за тормоза в училище и да помислим за начини за прекратяването му. Заедно решихме да проведем анкета сред по-малките ученици от 5 и 6 клас „Били ли сте някога обект на закачки или удари от по-големи от Вас ученици?“

На 20 ноември, в часа на класа, отново продължихме разговори по темата за тормоза и насилието. Учениците бяха провели анкети сред петокласници, с които заедно играят физическо в салона на училището. Основен въпрос беше :“Били ли сте някога обект на закачки, обиди или удари от страна на по-големи ученици от нашето училище?“ Оказа се, че такива случаи не липсват, въпреки, че не всички признават. Поговорихме за начините, с които можем да спрем тормоза, за това, че не бива да си мълчим, че трябва да защитаваме по-слабите и беззащитните.

От коментарите в час

Зоя: „Всичко идва от възпитанието.“

Габи: „Трябва да се спрат конфликтите, да има толерантност и хармония. Всички да сме равни!“

Митко: „Трябва да се направят различни сектори за децата в това училище – за различните класве“

Никола: „Да се сложат камери във всички стаи“

Зоя: „Да има по-големи наказания и за родителите“

Галерия

Тормоз, насилие и основни демократични ценности
Цели на проекта

  • Учениците ще опишат как основните демократични ценности се прилагат към всекидневния живот
  • обяснят, че усилията за спиране на тормоза, представляват акт на филантропия, защото представляват застъпничество за общото благо на другите
Използвани материали

  • Екземпляр от основните демократични ценности (вж. Приложение № 1)
  • Вестникарска хартия и маркери
  • Компютър/компютри
  • Песента на Ерик Клептън “Change the World” https://www.youtube.com/watch?v=x11NA63gLDM
Работа вкъщи

Домашна работа: учениците ще поговорят вкъщи с родителите си и ще направят анкета сред петокласници и шестокласници.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg