Уважение към собствеността

Клас: 4

След като научат определението на уважение към себе си и другите, учениците ще имат възможност да разгледат и проявят уважение към собствеността в общността. Учениците ще проведат наблюдения в училище и ще отбелязват какво са установили, за да може по-лесно да разберат как да развият положителни навици към собствеността.  Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Росица Русева Георгиева
Описание на проекта

Урокът „Уважение към собствеността“ реализирах в два учебни часа.

Първият час учениците споделиха колко се гордеят от дарителските си инициативи в полза на общността – предадените пластмасови капачки към програмата „Капачки за бъдещето“, събраната и предадена хартия под мотото „Да спасим една малка гора от изсичане“. Споделиха и дарителските си инициативи и към училището – техният втори дом. Участваха активно в Коледния базар, за да се закупи и монтира домофонна мрежа, залесиха двора с дръвчета, с цел да стане по-уютно и спокойно при игра и отмора. През цялото време си личеше гордост и лъхаше увереност в използването на новите понятия заучени в тези часове на ДОБРОТА.

Учениците разсъждаваха отново върху правилата заложени в класната ни стая, върху правилата на улицата, в дома, на обществени места.

За домашна работа поставих задача да помислят  какво бихме могли още да направим за нашето училище, какво им харесва и какво не им харесва в квартала или на улицата където живеят.

Вторият учебен час се разделихме на групи и разсъждавахме върху следните въпроси: „Проявявам ли уважение към училищната собственост и как?“, „Къде собствеността е занимарена или повредена?“ , „Къде виждам уважение към училищната собственост?“, „Защо е важно да уважавам училищната собственост?“.

След коментарите учениците ме изненадаха с организацията си. Всеки носеше ръкавици и излязохме да почистим двора на училището преди да дойде пролетта.

Предложиха в края на учебната година да обновим пейките и да боядисаме оградата на цветните  площи. Те са разговаряли с родителите и са получили разрешение и подкрепа за осъществяването на тази дейност.

От коментарите в час

-Училището ни е на 125 години и е толкова хубаво и грее.

-Всички трябва да се грижим за домовете си, за парковете, за училището.

-Трябва да засаждаме дървета, за да пречистват въздуха и да има сянка през лятото.

-Трябва да уважаваме направеното, така уважаваме труда на хората.

-Ще бъде забавно да направим още за нашето училище.

-Аз обичам да се трудя и не смятам, че това е загуба на време.

 

Галерия

Уважение към собствеността
Уважение към собствеността
Уважение към собствеността
Уважение към собствеността
Цели на проекта

  • да се формират умения за извършване на дарителски инициативи в училище;
  • да се формира уважение у учениците към общността и нейната собственост
  • да се формират знания за разграничаване на понятията „вземане на заем“, „кражба“, „занемаряване“ и „повреждане“
  • развиване на положителни навици към общността и собствеността;
  • формиране на умения да идентифицират нужда в училище квартала или страната.
Използвани материали

  • тетрадка и химикалки за водене на наблюдения;
  • в зависимост от доброволческия проект, може да са ви необходими найлонови торбички за пазар, гумени ръкавици, гребла, лопати, цветя и семена.
Библиография

Работа вкъщи

За домашна работа поставете задача на децата да наблюдават места у дома или в квартала, към които има нужда хората да се отнасят с по-голямо уважение. Децата да направят описание на мястото и занемареното му състояние и да предложат решение за подобряването му. В допълнение, децата да опишат по какъв начин доброто и уважително отношение към собствеността ще повлияе на хората, които забелязват тези промени.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg