Възможност за работа в нестопанския сектор

Клас: 5, 6, 7, 10

Учениците ще описват възможности за професионално развитие в нестопанския сектор. Продължителност: 2 занятия по 45 минути.

Учител работил по този проект: Венета Колева
Описание на проекта

Урок № 1 – 11.01.2019 год.

Урока започнах с въпрос дали си спомнят какво беше значението на думата „печалба”? Веднага реагираха защото това вече го бяха учили в час по математика. След това ги запознах с същината на НПО – със стопанска цел и НПО с нестопанска цел. Те имаха познания по темата защото преди няколко часа обсъждахме какво е НПО и дори гледаха видео материал свързан с темата. През втората половина на часа на дъската начертах диаграмата на Вен. Единодушно се разбрахме да работим  заедно. Начертах диаграмата и нанесох съответните показатели отговарящи на съответното НПО. От изговореното се разбра, че общото между организациите са ПАРИТЕ. Също така стигнахме до извода, че дейностите на двете НПО са противоположни една на друга. Ако едното печели и иска още и още, то другото  дарява и иска да помогне на още и още нуждаещи се.

Урок № 2 – 18.01.2019 год.

Днес работихме по приложение 1. Часът ни мина във фирма на дискусия, аз задавах въпросите, а учениците записваха и след това изказваха това което мислят и знаят. Бяха много активни и дори не се изчакваха с отговорите си, всеки искаше да каже колкото се може повече неща – това много ме зарадва, защото видях резултат от предишните ни занимания. Когато зададох въпроса за доброволеца една час от децата разказаха – как са правили картички за коледните и новогодишните празници за да участват в базар за набиране на средства за нуждаещи се. Говорихме, за това, че:  Благотворителността не е само пари, това е и време и умения. Да си доброволец – не е срамно, трябва да се гордееш с това, че си помогнал на някого в нужда.

И накрая ги попитах: „Какво бихте избрали да правите?”, „Каква кариера биха избрали към момента?”. Водени от емоцията единодушно отговориха: „госпожо искаме на помагаме на нуждаещи се и бихме избрали да работим в организация с нестопанска цел, защото според нас е по престижно, отколкото в друг вид   организация.

Завършихме със следното заключение:

„ВСЯКО НАПРАВЕНО ДОБРО Е БЛАГОСЛОВЕНО И НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАВЯ”.

От коментарите в час

Провеждането на тези часове с учениците са много ползотворни и образователни. По този начин те трупат знания и се запознават със значенията на думите, които ще срещнат когато пораснат и започнат да търсят работа.

Галерия

Възможност за работа в нестопанския сектор
Възможност за работа в нестопанския сектор
Възможност за работа в нестопанския сектор
Цели на проекта

  • Да се затвърждават и развиват познанията върху дейността и мисията на стопанските и нестопанските организации;
  • Да се разграничават местните стопански организации, както и такива с нестопанска цел.
Използвани материали

  • Снимки или други изображения на местни стопански предприятия, изрязани от периодични издания (публикации от местен вестник е една възможност)
  • Оценка на модула: Какво знаете за благотворителността? (Приложение № 1)

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg