Възможност за работа в нестопанския сектор

Клас: 5, 6, 7, 10

Учениците ще описват възможности за професионално развитие в нестопанския сектор. Продължителност: 2 занятия по 45 минути.

Учител работил по този проект: Силвия Богданова
Описание на проекта

Написах на дъската„печалба“ и учениците дефинираха думата. Показвах снимки на предприятия, малък бизнес, предприемачески инициативи. На част от снимките под заглавието написах „със стопанска цел“ и няколко – под заглавието „с нестопанска цел“. Учениците мислиха за това по какво бизнесите/инициативите си приличат или се различават. Класа коментира  какво е общото и различното в изображенията. Също и мнение отнасящи се до целта на всяко от предприятията/организациите и какво се случва с парите, придобити от различните дейности.

Учениците по групи направиха диаграма на Вен. Единият кръг да беше обозначен „Дейности със стопанска цел„, а другият – „Дейност с нестопанска цел“. Учениците трябваше да напишат по две позиции във всяка категория и най-малко две позиции в средата, в която кръговете се припокриват. Всяка от групите представи диаграмите си.

От коментарите в час

Николай:

  • Диаграмата на Вен била много лесна 🙂
Галерия

Възможност за работа в нестопанския сектор
Цели на проекта

  • Да се затвърждават и развиват познанията върху дейността и мисията на стопанските и нестопанските организации;
  • Да се разграничават местните стопански организации, както и такива с нестопанска цел.
Използвани материали

  • Снимки или други изображения на местни стопански предприятия, изрязани от периодични издания (публикации от местен вестник е една възможност)
  • Оценка на модула: Какво знаете за благотворителността? (Приложение № 1)

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg