Учениците ще описват възможности за професионално развитие в нестопанския сектор. Продължителност: 2 занятия по 45 минути.
Помолих учениците да дефинират „печалба“. След това ги попитах кое общото и различното между дейности със стопанска и с нестопанска цел, накарах ги да започнат да мислят за това по какво бизнесите/инициативите си приличат или се различават.
На дъската направих диаграма на Вен. Единият кръг беше обозначен „Дейности със стопанска цел„, а другият – „Дейност с нестопанска цел“. Изчаках учениците да дадат поне по две позиции във всяка категория и най-малко две позиции в средата, в която кръговете се припокриват (характеристики, които са едни и същи за организациите със „стопанска“ и с „нестопанска“ цел). За категорията със „стопанска цел“ всички се съгласиха, че целта е да се печелят пари; парите се използват, за да се спечелят още пари; агресивна реклама; и т.н. В категорията с „нестопанска цел“ парите се използват, за да се помага на хората; няма толкова агресивна реклама; използват набиране на средства; и др. В категорията „Общи характеристики“: и в двете категории организациите печелят пари; парите се използват за заплати на персонала и закупуване на материали…
За следващия час планирахме „Панаир на възможностите за кариера“ в нестопанския сектор. Наши гости ще бъдат пожарникари от местната пожарна команда и фотографът и режисьор Петър Вълчев.
„Едните работят с пари, а другите – без!“
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X