Застъпничество за кауза

Клас: 9

На това занятие учениците ще набележат местна, регионална и/или национална организация застъпническа организация. Ще проучат избраната организация и ще разработят стратегия за планирани действия, с които да помогнат на други да подемат каузата/каузите на тази група/организация, като за целта използват метода на редакционните писма или друг вид застъпничество.

Учител работил по този проект: Мая Борисова Стаменова
Описание на проекта

Урокът ще се проведе в рамките на 3 учебни часа. Първият урок започна с това какво е застъпничество и от какво най-често се поражда то? Повечето от учениците казаха, че се застъпват за дадена кауза, ако те или техните семейства са преживели нещо подобно. Други пък казаха, че за тях е водещо чувството за несправедливост. След това ги разделих на 4 групи и им раздадох 4 казуса от приложение 1. Всяка една от групите трябваше да си избере говорител, който след около 10 мин трябваше да излезе отпред и да каже какво според тях е породило това застъпничество, защо е важно някой да се застъпва за тази кауза и какви са били или продължават да бъдат резултатите от това застъпничество? Всеки един от говорителите представи работата си и направихме обща дискусия. В края на часа обсъдихме какви инициативи има в нашия град и за коя от тях бихме искали да се застъпим. Тогава едно от момчетата каза, че местния футболен фен клуб на Левски има инициатива за събиране на средства за най- нуждаещите се възрастни хора в града и селата около града. Инициативата се казва „Син 3-ти март“. Със събраните пари ще се закупят хранителни продукти, които ще се раздадат около 3-ти март. Всички се съгласихме да участваме, но не с пари. Така се губи ефекта от вълнението и емоциите. Трябваше да решим с какво. Тогава едно момиче предложи да направим мартенички, които да прикрепим към всеки един пакет. 3-4 ученика се свързаха с организатора на инициативата с молба да се включим и след 2-3 дена получихме отговор, че идеята ни е супер и биха се радвали да има повече хора като нас. В момента изработваме мартениците, а около средата февруари очакваме да разберем нужната бройка. Надяваме се и част от нас да участва в раздаването на пакетите. На 3-ти март инициативата „Син 3-ти март“ стана реалност. Магдалена и Ивайло от нашия клас участваха пряко в раздаването на подаръците заедно с организатора на инициативата. Дойдоха си с прекрасно настроение и доволни от себе си и от това, което са направили.

От коментарите в час

„Застъпничество е когато се застъпваме за някой или нещо.“

„Повечето хора се застъпват за дадена кауза, ако и те са имали подобни проблеми.“

„Аз лично се включвам в каузи, водена от чувството си за несправедливост, както и жал и състрадание към другите.“

Галерия

Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Цели на проекта

  • Да се запознаят с термина „застъпничество“ и да се научат да определят потребността от застъпничество
  • Да изберат, проучат и набележат кауза на местна, регионална и/или национална застъпническа организация
  • Да разработят убедителни и ефективни действия, свързани с каузата на набелязаната организация
Използвани материали

  • Приложение 1: Застъпнически казуси
Работа вкъщи

Да набавят прежда и материали за изработката на мартеници.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg