На това занятие учениците ще набележат местна, регионална и/или национална организация застъпническа организация. Ще проучат избраната организация и ще разработят стратегия за планирани действия, с които да помогнат на други да подемат каузата/каузите на тази група/организация, като за целта използват метода на редакционните писма или друг вид застъпничество.
Разделям учениците на 5 групи по 4 човека и им раздавам застъпнически казуси от Приложение 1. Освен Български дарителски форум, популярната тв водеща Нина Гладуиш, Фондация „Светът на Мария“ и Българска Фондация Биоразнообразие, включвам и най-актуалния за момента казус, на който е посветен благотворителния спектакъл “Заедно срещу насилието в училище“на UNICEF и Нова ТВ.
Обяснявам на учениците какво е „застъпничество“ и че често то е породено различни неща като: чувство за несправедливост; от отделни лица или групи, които са приели присърце каузата, тъй като обикновено са се сблъскали със съответната несправедливост; от отделни лица или групи, които са състрадателни – те чувстват, че някой трябва да говори за тези, които „нямат глас“.
Обсъждаме заедно всички сценарии, след като давам възможност на всяка група да изрази мнението си. Спираме се на „Най-розово училище“ 2019 и провокирам дискусия как бихме могли да привлечем най-много съмишленици от класовете, които да се включат в каузата. Съставяме план за действие. Учениците смятат, че освен с обявяването й на училищно ниво, най-добрата трибуна е фейсбук, тъй като там контактуват най-често по между си, обменят информация и получават обратна връзка.
Съвместно със 7 а клас разпределят ангажиментите си относно отбелязването на Деня на розовата фланелка и седмица преди него, започват активни действия. 9 а клас отговаря за разпространение на информацията, осигуряване на активност в класовете, клубовете и групите, изготвяне на грамоти за всички участници и популяризиране на събитието в регионални новинарски сайтове, а 7 а – за анализ на анкетни проучвания и подкрепа в останалите направления. Колективно вземат решение, че тъй като момчетата нямат розови фланелки, могат да бъдат облечени в сини, но осигуряват розови балони.
На 26.02. в часа на класа напомнят всички класни ръководители и ученици с метода „от врата на врата“, като поставят символични розови фланелки в горния десен ъгъл на дъската в класните стаи. Работят екипно и резултатите са видими – на 27.02.2019 г. над 300 ученици от 33 паралелки и 4 групи на ЦДО от училището дават своя принос в подкрепа на общата им кауза. Изготвени са 5 табла, на централния вход в Корпус 2 – стена #УчилищеБезНасилие, а събитието е популяризирано от регионалния сайт на ЗОВ NEWS като най-мащабна кампания на децата от Северозападен регион с мото.
„На насилието трябва да се противопоставяме всеки ден“.
„Важно е в училище всички да се чувстваме спокойни и щастливи“ Памела
„Не може някой да бъде обект на тормоз само защото е различен“ Бенджамин
„Имам розова блуза и този път ще я облека с мисълта, че съм застъпник за значима кауза“ Петър
„Ако всички сме срещу тормоза, той ще изчезне“ Сандрина
„Насилник е този,, който има комплекси“ Елица
„Мисля, че всички ученици ще се включат, защото за всички е важно.“ Таня- Мари
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X