Застъпничество за кауза

Клас: 9

На това занятие учениците ще набележат местна, регионална и/или национална организация застъпническа организация. Ще проучат избраната организация и ще разработят стратегия за планирани действия, с които да помогнат на други да подемат каузата/каузите на тази група/организация, като за целта използват метода на редакционните писма или друг вид застъпничество.

Учител работил по този проект: Венета Максимова
Описание на проекта

Разделям учениците на 5 групи по 4 човека и им раздавам застъпнически казуси от Приложение 1. Освен  Български дарителски форум, популярната тв водеща Нина Гладуиш, Фондация „Светът на Мария“ и Българска Фондация Биоразнообразие, включвам и най-актуалния за момента казус, на който е посветен  благотворителния спектакъл “Заедно срещу насилието в училище“на UNICEF и Нова ТВ.

Обяснявам на учениците какво е „застъпничество“ и че често то е породено различни неща като: чувство за несправедливост; от отделни лица или групи, които са приели присърце каузата, тъй като обикновено са се сблъскали със съответната несправедливост; от отделни лица или групи, които са състрадателни – те чувстват, че някой трябва да говори за тези, които „нямат глас“.

Обсъждаме заедно всички сценарии, след като давам възможност на всяка група да изрази мнението си.  Спираме се на „Най-розово училище“ 2019 и провокирам дискусия как бихме могли да привлечем най-много съмишленици от класовете, които да се включат в каузата. Съставяме план за действие. Учениците смятат, че освен с обявяването й на училищно ниво, най-добрата трибуна е фейсбук, тъй като там контактуват най-често по между си, обменят информация и получават обратна връзка.

Съвместно със 7 а клас разпределят ангажиментите си относно отбелязването на Деня на розовата фланелка и седмица преди него, започват активни действия. 9 а клас отговаря за разпространение на информацията, осигуряване на активност в класовете, клубовете и групите, изготвяне на грамоти за всички участници и популяризиране на събитието в регионални новинарски сайтове, а 7 а – за анализ на анкетни проучвания и подкрепа в останалите направления. Колективно вземат решение, че тъй като момчетата нямат розови фланелки, могат да бъдат облечени в сини, но осигуряват розови балони.

На 26.02. в часа на класа напомнят всички класни ръководители и ученици с метода „от врата на врата“, като поставят символични розови фланелки в горния десен ъгъл на дъската в класните стаи. Работят екипно и резултатите са видими – на 27.02.2019 г. над 300 ученици от 33 паралелки и 4 групи на ЦДО от училището дават своя принос в подкрепа на общата им кауза. Изготвени са 5 табла, на централния вход в Корпус 2 – стена #УчилищеБезНасилие, а събитието е популяризирано от регионалния сайт на ЗОВ NEWS като най-мащабна кампания на децата от Северозападен регион с мото.

От коментарите в час

„На насилието трябва да се противопоставяме всеки ден“.

„Важно е в училище всички да се чувстваме спокойни и щастливи“ Памела

„Не може някой да бъде обект на тормоз само защото е различен“ Бенджамин

„Имам розова блуза и този път ще я облека с мисълта, че съм застъпник за значима кауза“ Петър

„Ако всички сме срещу тормоза, той ще изчезне“ Сандрина

„Насилник е този,, който има комплекси“ Елица

„Мисля, че всички ученици ще се включат, защото за всички е важно.“ Таня- Мари

Галерия

Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Застъпничество за кауза
Цели на проекта

  • Да се запознаят с термина „застъпничество“ и да се научат да определят потребността от застъпничество
  • Да изберат, проучат и набележат кауза на местна, регионална и/или национална застъпническа организация
  • Да разработят убедителни и ефективни действия, свързани с каузата на набелязаната организация
Използвани материали

  • Приложение 1: Застъпнически казуси
  • Приложение 2: Рубрика за писане на редакционно писмо

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg