Урокът помага на учениците да разберат как да използват мнението и гласа си, за да се застъпват за каузи, които смятат, че са важни. Те научат как медиите отразяват застъпнически кампании и темата за гражданските организации и промяната, която те предизвикват. Продължителност: 2 или 3 занятие по 40 мин.
Урокът ме провокира от проблем възникнал между моите ученици и учителката по английски език. Това беше идеален момент да покажа на класа си какво е кауза и как да устояват мнение и да си търсят правата.Пределно ми е ясно, че в днешно време, учениците знаят само правата си, но трбва да знаят, как да ги устояват. Разказах им, че застъпничество за кауза е серия от целеви действия, които група хора предприемат ЗАЕДНО в поддръжка на ОБЩЕСТВЕНА кауза или тема. Действията целят получаване на подкрепа за тази кауза и намиране на решение на даден ПРОБЛЕМ.Заинтересована от решението на проблема или подобряването на ситуацията група: граждани, клуб по интереси, инициативен комитет, НПО.Заинтересованата група НЯМА правомощия пряко да разреши проблема. Възможно е да е пряко или непряко повлияна от разрешаването на проблем . Целите на застъпничеството ги записахме на дъската в този ред:
Следваща стъпка за решаване на казуса е целевата аудитория вземащите решения
Основни елементи в застъпническия процес
Накарах ги да се разделят на групи и да запишат целите на кампанията/решаване на проблема/ и да отговорят на зададените въпроси:
А аз продължих да записвам на дъската стратегическо планиране
Милите ученици бяха много изненадани от стъпките и решенията, с които трябва да се сблъскат. Така в размисли и предложения урока преключи. Важното решение за разрешаване на проблема беше ясно формулирано-Родителска среща с ученици и госпожата по английски език. На учениците им беше ясно, че това не е толкова важна кауза, но трябваше да пробват сами да решат проблема и да се застъпят за мнението си и да оправят допуснатите грешки.
Направихме очакваната среща. Получи се много поучителна и добре дискутирана родителска среща.Учениците стрикно спазваха стъпките набелязани в часа. Радвам се , че всичко се изясни и стана ясно, че и децата и учителката са допуснали малки грешки, но със сериозни последствия.Доказах на двете страни благодарение на добрата дума и споделянето на проблема, че е възможно да се застъпиш за каузата и да успееш. Не беше нужно да се занимава ръководството на училището.
Обобщение, с което приклюихме срещата
Родителите изкоментираха, че от както работим по проектите на БДФ наблюдават положително развитие и смиреност у децата им.
Диляна изкоментира- колко е важна личната убеденост в каузата.
Никола стигна да извод, че едновременно трябва да е учтив и прям.
Есра -постоянството и силен дух, който никога не трябва да се отказва.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X