ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА

Урокът се проведе в рамките на два учебни часа под ръководството на инструктор. Наш гост беше Добрин Янев от SGЕкспресбанк, София. Учениците го посрещнаха със симпатия и участваха с желание във всяка една от предложените по урока дейности. По време на занятието, чрез игри, практически задачи и дискусии, учениците се запознаха с основните части на бюджета и с начините за разпределяне на средства.

Учител работил по този проект: Виолета Тачева
Описание на проекта

Урокът започна с кратка игра за запознаване: всеки от присъстващите представи себе си чрез думи, започващи с първата буква на името му. Създаде се една уютна, приятелска атмосфера между водещия на урока и учениците.

След кратък увод, в който г-н Янев дефинира и коментриа основните понятия в урока (бюджет, приходи, разходи, разпределение на средства) той предложи на учениците следната игра: „Ако разполагате с издръжка в рамките на 20 лева седмично, за какво ще похарчите парите си и защо?“. Всеки получи цветно листче, на което в рамките на 10 минути трябваше да даде своя отговор. Листчетата залепихме на флипчарта. Оказа се, че от 17 присъстващи ученика има 17 различни начини за използване на тези средства: за закупуване на необходими вещи, за пътуване, за забавление, за спестяване с дългосрочна цел, за подарък и т.н. Г-н Янев коментира получения резултат и на тази база показа на учениците „бюджетната пица“. Той разпредели бюджета от 20 лв на части: за данъци, за лични раходи, за инвестиции, за дарения и т.н. Учениците се включваха активно с въпроси и коментари. Беше непознат факт за тях, че когато една фирма или друга организация прави дарение, тези средства се приспадат от данъците ѝ. Тази политика на подкрепа на дарителството хареса на всички. След тази „теоретична подготовка“ г-н Янев прикани учениците да си направят свой седмичен бюджет. Даде пример на флипчарта за най-простия начин да се направи бюджет и коментира инструменти, налични в интернет за такива цели. След това учениците получиха бели листи и време за съставяне на свой личен бюджет. Г-н Янев показа на всяко от децата допуснати грешки, помогна със съвети, а накрая прикани учениците няколко седмици да спазват своя бюджетен план и след това да си направят анализ на приходите и разходите.

В края на урока всеки от учениците сподели своите впечатления от наученото. Отзивите бяха изцяло положителни. Децата поканиха „своя банкер“ пак да им гостува и той обеща да го направи. Общата снимка (направена сред смях и закачки със самоснимачката на фотоапарата) скрепи нашето приятелство. След като изпратиха госта, учениците попълниха карти за рефлексия, които доказват задоволството от наученото и приятната атмосфера, в която премина занятието.

Галерия

ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
ЗНАНИЯ ЗА БЮДЖЕТА
Цели на проекта

  • Да се запознаят учениците с термини като бюджет, набиране и разпределение на средства;
  • Да се научат да разпознават елементите на бюджета;
  • Да придобият знания и умения за процеса на изготвяне на бюджет посредством инструмент за тестване, разработен от инструктор.
Използвани материали

  • флипчарт
  • цветни самозалепващи листчета
  • работни листи

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg