„Отначало децата започнаха да изреждат първо материални неща – телефон, телевизор, колело и т. н., докато стигнаха до семейството, училището, здравето, приятелите…”
В началото на часа зададох на децата въпроса „Кое е ценно за вас?“ Те започнаха да изреждат първо материални неща – телефон, телевизор, колело и т. н., докато стигнаха до семейството, училището, здравето, приятелите…
Много се колебаех как да запозная учениците с основните демократични ценности (защото ми се струваше много трудно) и реших да ги записвам на дъската като мисловна карта. Децата ми казваха думи, които свързват с всяка ценност и дискутирахме. Най-много интерес учениците проявиха към толерантността, дори изгледахме презентация, свързана с тази ценност.
След това разделих класа на четири групи. Раздадох на всяка приложение, в което записваха правила в семейството и ценностите, към които се отнася това правило. Например: „У дома всеки си оправя стаята” свързват с ценностите „равенство”, „общо благо” и „труд”. След обсъждане работата на всяка група преминахме към таблото с правилата на класа, което направихме миналия час. Свързахме всяко правило с някоя ценност.
Преминахме към ценностите на общността. Учениците изрязаха подходящи картинки и ги свързаха с ценност, която написаха на цветна хартия. Накрая ги залепиха върху картон. Така изработиха табло, което поставихме в коридора, за да бъде видяно от повече ученици. По време на часа децата много се забавляваха и се радваха, че научиха нови неща.
ЦЕННОСТИ
Свобода
Достойнство
Сплотеност
Бъди добър
Приятелство
Задружност
Солидарност
Ученолюбие
Споделяне
ОСНОВНИ ДЕМОКРАТИЧНИ ЦЕННОСТИ
Достойнство
Справедливост
Истина
Толерантност
Отговорност
Свобода
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X