Тази тема разработихме в две занятия, в които наблегнахме на значението на думите, свързани с филантропията.
В началото поставих на учениците задача да разкажат как празнуват семейните празници, дали това се случва по един и същи начин всяка година, кои празници празнуват и т.н. Така в разговора стигнахме до думата “ традиция“. Всички ученици разказваха много подробно и с вълнение за празниците в тяхното семейство, търсеха прилики и разлики, забавляваха се и много се смяха.Изгледахме презентацията за Бъдни вечер и Великден.
Обяснихме, че традициите са това което обединява и сплотява една общност и че, ако няма традиции, общността може да бъде отслабена. Прочетохме легендата за хан Кубрат и разтълкувахме, какво той завещава на синовете си.
Преминахме към практическите задачи, като се разделихме на групи. Всеки ученик получи речник с думите свързани с филантропията.Учениците разгледаха самостоятелно думите и имаха възможност в групата да си коментират: кои думи са им познати, кои ги затрудняват и не ги разбират. Обсъдихме заедно думите, чието значение ги е затруднило и поставих следващата задача.
Тя беше групова. Групата трябваше да избере различни думи от речника, да състави с тях изречения и да ги нарисуват. Ето някои от изреченията, а рисунките ще видите по надолу в галерията:
Дарявам на човек, който е в нужда.
Доброволецът помага на хората.
Да си добър е много добре, защото услужваш на някой човек в нужда.
Аз помагам на човек, който не разбира и е болен.
Ние сме общност.
Накрая всички рисунки обединихме в едно пано, което поставихме в класната стая.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X