Учениците проучват какви ще са последствията за тях, за обществото и за света, ако правителството не осигурява образование на децата.
Учениците разсъждават върху следната инструкция:
“Пристигате в училище и, точно преди да започнат занятията, чувате съобщение, че всички училища в РБ ще затворят временно от обяд на този ден. Правителството е установило, че няма пари за образование. Съобщението гласи, че всички трябва да си съберат личните вещи и да напуснат сградата точно в 12.00 ч. “
Дава се възможност на учениците да осмислят съобщението. След това се разделят на три групи и се поставя на всяка група задача да помисли за въздействието в дългосрочен план от невъзможността да се посещава училище.
Групите споделят с целия клас резюме от обсъждането и решават дали техните чувства са се променили след първоначалната им реакция на съобщението.
Провежда се обсъждане с целия клас по следните въпроси:
Насоки за дискусията:
Да се обясни на учениците, че когато правителството не съумява да се грижи за гражданите си, други групи поемат тази роля, тъй като са загрижени за общото благо. Въпрос: Кой би могъл да осигури образование, ако правителството не може да поддържа училищата? Да се очертаят групите, които биха могли да съдействат, като предоставят нужните ресурси (компании, или организации с нестопанска цел). Да се предположи защо всяка от тези групи има интерес да образова децата. Да се разсъждава как биха могли да осигурят парите, необходими за образованието на децата.
Учениците дискутират върху живота на децата в страни, където правителството не определя образованието като задължително и някои деца не могат да ходят на училище.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X