Учениците ще идентифицират каузи, за които са загрижени и ще използват писането като инструмент за постигане на промяна и посредством убедителни техники на писане ще се обърнат с писмо до законодателите или до редактора на вестник.
Интерактивна домашна работа за родители/ученици: Необходимо е да се насърчават учениците да приобщят възрастните в подготовката на заданието, като последните им помагат за проучването у дома или някой друг помага на учениците да преразгледат и редактират писмата си.
Нека класът да помисли и предложи списък от социално проблеми, които според учениците следва да бъдат разгледани. Насочете учениците да открият каква е ролята им в общественото застъпничество.
Кажете на учениците, че те ще напишат писмо до редактора на местен вестник или до законодателите, като се застъпват за промяна, свързана с проблема, за който са загрижени.
Установете по какъв начин учениците могат да научат имейл адреса или адреса на офиса на техните общински или национални представители или кметове.
Направете преглед на техниките на убедително писане, като използвате текста в Приложение 1: КАК ДА НАПИШЕМ УБЕЖДАВАЩО ЕСЕ. Изпратете им текста, а за тези, които нямат достъп до компютър – разпечатайте и раздайте.
Дайте на учениците време да проучат проблема в библиотеката, като се уверите, че те обръщат голямо внимание на противоположните гледни точки, и че използват информация от различни източници. (Отбележете, че библиографията не е необходима, но ако използват конкретна информация от източник, трябва да цитират източника в писмото.) Докато проучват въпроса, учениците следва да започнат да обмислят кое е най-влиятелното лице, до което могат да изпратят писмото си.
След като решат до кого ще изпратят писмата си, учениците следва да вземат адреса. Погледнете в рубриката „Писма до редактора“ на вестника, за да видите изискванията за изпращане на писма, а имената и адресите на законодателите могат да се намерят онлайн.
Направете преглед на стила на писане на делови писма и оставете учениците да подготвят писмата си, като преминат през всички етапи от писането. Това е изключително важно, тъй като писмата ще се използват за определена цел.
В няколко поредни часа (2 до 4) обсъждайте предварително стратегиите, описани в Приложение 1 и възлагайте на учениците да се подготвят у дома. На следващия час поканете повечето от тях да разкажат за работата и за трудностите. Прочетете няколко успешни текста.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X