След провеждането на този урок моите ученици ще имат възможност да разпознават какво е дискриминация.Ще откриват начините за въздействие върху несправедливостта.Ще посочат проблеми в училище ,за чието решаване мислят ,че биха имали смелостта да се борят.
Описание :
Започнахме урока с интерактивната игра “И аз същото“. След играта продължихме с дискусия с цел децата да открият помежду си сходни интереси , мечти, неща , които ги радват или натъжават и в които не са и предполагали, че си приличат. Записах на флипчарт в колона „ Сходства /Прилики“.
Продължихме с разсъждения върху това какво прави човек уникален и различен- дали това са дрехите,външността ,знанията,чертите на характера или нещо друго. В следващата дейност написах на дъската думата „ чужд“. Попитах учениците дали могат да си спомнят за момент,когато са се чувствали като чужди, може би в непозната обстановка: нов клас ,ново училище ,нов отбор или нов квартал. Помолих ги да споделят своите мисли и чувства ,включително страховете и техните проблеми. Да си припомнят какво се е случило накрая.Основателни ли са били страховете им или са отшумели с течение на времето? Дадох на учениците 5 минути ,да отговорят за себе си. Помолих да не записват имената си, защото следващия час ще работите им и ще прочетем някои от тях анонимно пред класа.
Помолих да дадат пример кога те самите са гледали на някой друг като на чужд и защо? Записахме отговорите на учениците на дъската.
Всеки ученик разпознава какво е дискриминация.
Говори за своите интереси и мечти. Приема и изслушва мнението на останалите от класа.
Споделя лични преживявания.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X