Смелостта да бъдеш самият ти

След провеждането на този урок моите ученици ще имат възможност да разпознават какво е дискриминация.Ще откриват начините за въздействие върху несправедливостта.Ще посочат проблеми в училище ,за чието решаване мислят ,че биха имали смелостта да се борят.

Учител работил по този проект: Милена Димова Цанева
Описание на проекта

Описание :

Започнахме урока с интерактивната игра “И аз същото“. След играта продължихме с дискусия с цел децата да открият помежду си сходни интереси , мечти, неща , които ги радват или натъжават и в които не са и предполагали, че си приличат. Записах на флипчарт в колона „ Сходства /Прилики“.

Продължихме с разсъждения върху това какво прави човек уникален и различен- дали това са дрехите,външността ,знанията,чертите на характера или нещо друго. В следващата дейност написах на дъската думата „ чужд“. Попитах учениците дали могат да си спомнят за момент,когато са се чувствали като чужди, може би в непозната обстановка: нов клас ,ново  училище ,нов отбор или нов квартал. Помолих ги да споделят своите мисли и чувства ,включително страховете и техните проблеми. Да си припомнят какво се е случило накрая.Основателни ли са били страховете им или са отшумели с течение на времето? Дадох на учениците 5 минути ,да отговорят за себе си. Помолих да не записват имената си, защото следващия час ще работите им и ще прочетем някои от тях анонимно пред класа.

Помолих да дадат пример кога те самите са гледали на някой друг като на чужд и защо? Записахме отговорите на учениците на дъската.

Всеки ученик разпознава какво е дискриминация.

Говори за своите интереси и мечти. Приема и изслушва мнението на останалите от класа.

Споделя лични преживявания.

Галерия

Смелостта да бъдеш самият ти
Цели на проекта

  • Учениците ще проучат какво е дискриминация и начините да въздействат срещу несправедливостта .
  • Ще направят опит за позитивна промяна в името на общото благо и на другите.
Използвани материали

  • маркери ,дъската в класната стая,постери подготвени от децата, презентации, помощна литература .

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg