Здравословен хранителен режим

През този учебен час: Учениците идентифицират рискове за здравето. Разгледат обичайния си хранителен режим в рамките на 24 часа. Анализират  хранителното съдържание и  обсъждат  защо хранителните режими се различават според културата, региона и икономиката.

Учител работил по този проект: Милена Димова Цанева
Описание на проекта

Дейности :

  1. Започнах урока си  с анализи на Национален център по обществено здраве , за здравето на населението в България.
  2. В следващото упражнение  опитваме да открием връзка   между здравето , начина на хранене и вредните навици.  По време на урока днес учениците ще  погледнат и към собствения си избор. Всеки от нас прави избор да живее по един или друг начин, който включва консумация на храни, спорт или липса на такъв и т.н
  3. Коментар за  личният избор на всеки от нас  ,който се определя   от различни фактори: социален статус, образование, среда, и т.н. Проверяваме  разбирането на учениците за тези понятия.
  4. Помолих  учениците да затворят очи и да си представят всички храни и напитки, които са поели през последните 24 часа.  Отворят очи и да изброят храните на един лист в списък една след друга.  Тази информация не  се споделя с другите.
  5. Всеки ученик се опитва да отговори на въпросите за себе си:

o            Мислиш ли, че имаш здравословен начин на хранене – начин, който ти помага да растеш и да имаш енергия?

o            Мислиш ли, че в начина ти на хранене преобладават естествените храни?

o            По какво се различават начините ни на хранене? Защо според теб е така?*

o            Какво мислиш за хранителните си навици?

o            Мислиш ли, че ще промениш нещо в хранителния си режим? Защо?

6.Изработване на анкета- проучване  за здравословното хранене на учениците в училище. След провеждането на тази анкета с резултатите ще бъде запознат училищния лекар с цел изготвяне на програма в училище за подобряване на хранителните навици на учениците.

Галерия

Здравословен хранителен режим
Здравословен хранителен режим
Цели на проекта

  • Учениците ще: Доизграждат по-здравословни навици за хранене и начин на живот.
  • Обмислят изборите, които правят, и как се отразяват на здравето им.
Използвани материали

  • хартия и молив;
Работа вкъщи

Помолете учениците да отговорят в дневниците на следните въпроси:

  1. Защо хранителните вещества са важни за хората? (Хранителните вещества в храната ни дават енергия, поддържат сърдечния ни ритъм, активността на мозъка и работата на мускулите ни. Хранителните вещества като витамини и минерали също помагат за изграждането и укрепването на костите, мускулите, и сухожилията и за регулиране на процесите в тялото.)
  2. Назовете един навик, който можете да промените още днес, за да се подобри цялостното ви здраве.
  3. Какво е най-голямото предизвикателство, когато става въпрос за здравето?
  4. Защо мислите, че хората редовно ядат нездравословни храни?

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg