Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Като друга алтернатива вместо интервюто, поканете четирима лектори (гости-презентатори) от различен произход да поговорят пред класа за спомените си от имиграцията и семейни истории. Преподавателят може да даде предварителни насоки на лекторите (гостите). Освен това учениците могат да подготвят въпроси за тях.
Напишете думата „спомени“ на дъската. Попитайте учениците дали имат роднини, които биха искали да споделят истории от преди години, свързани с познанства с хора от различни култури. Обсъдете по какъв начин спомените пораждат добри истории за многообразните култури. Възрастен човек може да разкаже история за простички неща като например как е ходил на училище или каква е била храната в различна страна. Тъй като спомените се отнасят за чужд живот, те са от интерес за нас и ние научаваме за културите от тях.
Гледайте презентацията за толерантността. Дискутирайте.
Ако е възможно, оставете учениците да проведат интервю с човек от квартала им, който е поне с едно поколение по-възрастен от тях (поне на 18 години). Интервюираното лице може да бъде по-възрастен приятел или член на семейството, по-възрастен член на общността или друг преподавател. Темата да е различието в културите между хората.
Като друга алтернатива на интервюто: поканете четирима лектори (гости-презентатори) от различен произход (https://cvs-bg.org или от https://multikulti.bg) да поговорят пред класа за спомените си от имиграцията и семейни истории. Преподавателят може да даде предварителни насоки на гостите. Освен това учениците могат да подготвят въпроси за тях.
Учениците следва да попитат интервюираните лица за семейната им история и националния им произход. Уверете се, че учениците питат и за начините, по които съответното лице обича да „дава обратно“ или да допринася за общото благо. Всички интервюта на учениците с лица, които не са членове на семейството, следва да се проведат в присъствие на възрастен или, ако е възможно, интервютата могат да се проведат по телефона.
За да подготвите учениците за интервюто, разделете ги на групи от по трима и ги оставете да помислят и предлагат въпроси за интервюто. Споделете в класа възможните въпроси и напишете най-добрите от тях на лист за флипчарт. Подчертайте значението на учтивостта, уважението и изслушването. Научете децата как да се представят по телефона и разиграйте началото на интервюто.
Подвържете заедно в книга завършените истории, като добавите корици от картон. Оставете учениците да украсят корицата с надписа „Кой е моя съсед?“.
Проведете дискусия с учениците:
По какъв начин интервюирането на по-възрастни хора се различава от това, което може би сте очаквали? Какво научихте?
Планиране и провеждане на доброволчески проект с въвличане на хора с различен етнически произход – поканата за участие в час на гости-презентатори с различен етнос би могъл да бъде такъв проект. За друг проект като по-широко събитие за междукултурно общуване е необходимо да се планира допълнително време за подготовка и провеждане.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X