Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включват активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност. Продължителност: Три занятия по 40 минути
Приложение 1: Писмо до родителите
Бележки за преподавателя: Уроците са разработени с идеята на Програма за четене с приятели. Преди да я приложите е необходимо да изберете клас с по-малки на възраст деца (предучилищна паралелка или 1ви клас) и да обсъдите програмата като обща възможност с учителя. Обсъдете очакваните резултати, както за вашите ученици, така и за по-малките. Използвайте подходящи литературни произведения, съобразени с възрастта и интересите на децата. Осигурете копия от книгите, подходящи за четене с приятели. Можете да се обърнете към училищната библиотека или тази в квартала. Друга възможност е да насърчите учениците да донесат отвкъщи любими книги за по-малки и да ги разменят помежду си.
Изпратете Приложение 1: Писмо до родителите до домовете на учениците.
Прочете на учениците „Франклин учи Хариет“, разгледайте книжката и обсъдете как Франклин по забавен начин учи своята сестричка на интересни и полезни неща. Поговорете с тях как те ще бъдат ефективни приятели за четене. Попитайте учениците какви са резултатите от подхода за обучение, който е представен в книжката. Обяснете как очакванията от процеса на обучаване се определят от различията сред учениците – те имат различни нива на опит, силни страни или възможности. Помогнете на учениците да разберат, че има различни видове интелигентност, различни преживявания и различни стилове на учене.
С помощта на ролеви игри учениците ще изработят техники как да бъдат ефективни Приятели за четене. За примерни указания направете справка с Приложение 2: Насоки за Програма за четене с приятели.
Тук можете да разделите урока и практическата задача да я проведете в следващ час.
Разделете учениците по двойки за ролева симулация. Дайте на всяка двойка Приложение 3: Книга на моя приятел. Помолете учениците да прочетат книга, която са донесли или са разменили с друг съученик в началото на часа. Един ученик играе ролята на по-малкото приятелче, с което четем, за половината от историята, и след това си разменят ролите. Използвайте Приложението: Книга на моя приятел като ръководство за анализиране на книгата по време на дискусията след четенето.
Учениците правят флаш карти за всяка буква от азбуката и за думите, на които те ще научат приятеля, с когото четат. Думите трябва да се поставят на таблото с думи в класната стая на приятелския клас. Кажете на учениците да запишат разсъжденията си в Дневника от урока.
Обсъдете очакванията за процеса по времето за четене заедно с приятел от по-малките ученици от друга класна стая. Уверете се, че е налице цялата логистика за посещение на други класни стаи. Учениците трябва да са сигурни, че знаят точно какво да правят, когато се срещнат с техния приятел за четене в следващото занятие в класната стая.
Поговорете отново за (Приложение 2) Програмата за четене с приятели.
Ако усетите несигурност у учениците, обсъдете отново техниките, с които биха били полезни. Когато сте напълно готови и всеки знае какво трябва да направи можете да осъществите посещението.
Учениците се срещат с техните приятели за четене. Докато се опознаят помежду си, нека всяка двойка разговаря за любими спортове и игри. Нека поговорят за интересни филми, които са гледали, или забавни книги, които са чели. Нека споделят хобита или други интереси и занимания, които имат. По-големите ученици пишат на картончетата за съобщения (изрязани като отворена книга или сърчица). По-малките ученици могат да нарисуват това, което най-много обичат да правят.
Четене на книга с приятел: прочетете и споделете книгата с приятеля, с когото ще четете. Покажете картичките с написаните думи (изработени в урок № 1), когато стигнете до съответните думи. Нека приятелят за четене да постави тези картички на Таблото с думите, след като свършат с четенето на разказа.
Приятелите за четене попълват Приложение № 4: Моят приятел за четене.
Помолете учениците да обработят отговорите от Приложение № 4: Моят приятел за четене, като работят в групи по 6-има. Обсъдете резултатите. Помолете учениците да напишат отговори на следните въпроси:
На колко човека ще бъдат препоръчани книгите/историите?
В резултат на тези отговори, посочете две причини, поради които смятате, че „Приятели за четене“ беше успешна дейност. Попитайте учениците какво мислят, че може да се направи по-добре за следваща среща по Програма за четене с приятели?
Нека учениците да запишат разсъжденията си в дневниците си
Последващи инструкции: Можете да организирате събитие за представяне на Програмата за четене, вкл. Таблото с думите, пред родители и други съученици. По-големите могат да връчат сертификати за благодарност на техните приятели за четене. Тази дейност може да се извършва по всяко време, удобно за програмата в училище.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X