Урокът включва симулация - игра, която помага на децата да разберат колко хора по света страдат от нередовно и недостатъчно хранене. Играта цели да събуди съпричастност към несправедливото и/или неравно разпределение на храната в световен мащаб. Децата научават, че храната не е разпределена поравно и обсъждат какво мислят, че могат да направят, за да разрешат проблема. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Урокът бе проведе в рамките на два часа от Теодора Бакърджиева от БДФ.
Акцент в първия час бе поставен на това учениците да подобрят разбирането си за пътя на храната от фермата или полето до хората, за които е предназначена, и необходимите ресурси за целия процес по произвеждане, преработване и предлагане.
Представянето бе направено чрез извличане на идеи и предложения от учениците и регистриране (скициране/рисуване) на основните етапи на дъската. Първоначално учителят нарисува кутия с прясно мляко и попита учениците „Откъде идва млякото?“. Категоричният отговор бе „От кравата“, редица ученици добавиха и други верни отговори. Учителят скицира крава на дъската и зададе следващия въпрос: „От какво се нуждае кравата, за да дава хубаво и много мляко?“. Последва гора от ръце, учениците даваха верни отговори като „зелена трева“, „чиста вода“, „слънце“, „топлина“. Учителят насърчи учениците да добавят и друг тип ресурси като „грижа“, „материали“, „технически съоръжения“, „машини“ и пр. Всеки един от отговорите беше скициран на дъската, като със същия подход бе затворен пътят на млякото от фермата до домашния хладилник през фабриката за преработване, транспортната верига, търговския обект. В края на часа бе проведена дискусия по въпроса „Ако липсват някои ресурси, какво ще се случи?“. Акцент бе поставен за липсата на природни или друг тип ресурси на различни кътчета по земното кълбо, причините и следствията. Бяха въведени понятията „нередовно хранене“, „глад“, „разхищаване на храна“.
Вторият час бе посветен на знанията и уменията на учениците за намаляване на разхищаването на храна. Учениците бяха разделени на малки групи (от по 4/5 деца). Задачата беше да подредят картинките с различни видове храни в хладилника. Имаше и подвеждащи картинки – на храни, които не се съхраняват при ниски температури (в хладилник). Всеки от екипите представи работата си и бяха направени обобщения за това как от всички нас зависи ограничаването на разхищаването на храна, за да съучастваме в решаването на глобалния проблем, свързан с глада..
Силно впечатление направи, че при въпроса от какво кравите имат нужда, за да дават хубаво мляко, учениците отговориха неколкократно „от грижи“, „от любов“ <3
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X