Къде отиват парите

Използвай парите си за неща, които могат да се купят с пари. Използвай времето си за неща, които не могат да се купят с пари. – Харуки Мураками

Учител работил по този проект: Росица Стефанова
Описание на проекта

Урокът, който проведохме този път обедини неформалното с формалното образование. Тъй като учениците са от професия „Икономист“, съвместихме програма „Научи се да даряваш“ с часа по макроикономика и Световната седмица на парите. Гостува ни и мениджърът на Банка ДСК в града г- жа Диана Димитрова. Преподавателката по макроикономика г- жа Масълска беше дала предварително задача на учениците чрез презентации да покажат историята на парите. Тя от своя страна бе изготвила презентация „Къде отиват парите“, като бе отделила и специално място на дарителството. Предварително бяхме размножили Приложения 1,2 и 3 за самостоятелна работа. След работата по двойки учениците представиха различните „торти“- как хората харчат парите си, как учениците харчат парите си, а след това направиха изводи.

  • Съдържание – Урокът бе естествено вписан в отбелязването на Световната седмица на парите/ 27.03.- 03/. Въпросите, които разгледахме, бяха свързани с желанията и потребностите на хората, с начините на балансиране на парите в семейството, с това как определяме какви средства да харчим, какви да спестяваме, колко и как да инвестираме, как да отделяме средства за дарения.
  • Процес – поканихме гост-мениджърът на Банка ДСК в Попово г- жа Диана Димитрова, предварително беше изготвено табло, бяха подготвени мултимедийни презентации, размножени приложенията към урока от Ръководството. След презентацията на г- жа Масълска„Къде отиват парите“ проведохме дискусия за разпределението на парите вкъщи, за личния бюджет, за нуждите и желанията. Следващата стъпка бе работата по двойки с приложенията /1,2 и 3/, чрез които учениците изказаха своите виждания за това кой как харчи парите си. Г- жа Димитрова се включи с разглеждане на приложенията и коментар на ученическите идеи. Според нея е много хубаво това, че някои са балансирали между харчене и инвестиране, като подчерта, че образованието си е сериозна инвестиция. Не пропусна да отбележи, че дарителството- на левче, предмет, време, също е важно и достига до сърцето на нуждаещите се.
  • Резултати: В резултат на двете занимания от по 40 минути учениците проследиха пътя на парите- монети и банкноти от древността до наши дни, изготвиха своеобразни „торти“ на разпределението на средства, замислиха се върху това дали е нужно да се задоволяват всички прищевки и как да изградят собствена финансова дисциплина. Дискусията с г- жа Димитрова беше всеобхватна- от надеждността на банковите трезори през застраховането до студентското кредитиране. Мениджърът на Банка ДСК сподели задоволството си от споделеното време и искрения интерес, който е видяла по време на заниманията.
Галерия

Къде отиват парите
Къде отиват парите
Къде отиват парите
Къде отиват парите
Цели на проекта

  • Учениците да могат да идентифицират начините, по които хората използват парите;
  • Учениците да могат да разграничават желания и потребности;
  • Учениците да могат да правят аналогии за начина, по който останалите хора използват парите си със своя собствен;
Използвани материали

  • мултимедиен проектор
  • мултимедийни презентации
  • Разпечатани приложения 1, 2 и 3

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg