Как да разпознаем насилието

Клас: 10

Продължителност: Четири занятия по 40 минути. След дискусия и проучване учениците съвместно изработват определение за  насилие и причините за него. Правят оценка на състоянието на собствената им общност, като вземат предвид разнообразни фактори, които допринасят за насилието или елиминирането му.

Учител работил по този проект: Росица Стефанова
Описание на проекта

Хубавото на програма “ Научи се да даряваш“ е нейната гъвкавост. Въпросният урок бе предвиден за м. април в рамките на 1 час, но след като от МКБППМН / Местна комисия за борба с противообществени прояви на малолетни и непълнолетни/ ни предложиха да отбележим съвместно Деня на розовата фланелка, реших да изтегля урока за 27 февруари, когато се и отбеляза този ден. Проведохме урока в два часа.

По време на първия час с помощта на педагогическия съветник в училището- г- жа Манчева и подготвени от нея казуси и игри разгледахме темата „Насилие, тормоз, агресия и негативни прояви в училище. Причини и  начини за справяне“. Тя беше подготвила и кратка презентация, за да илюстрира различни прояви на насилие. Децата влизаха в роли и даваха предложения как да се реагира в дадена ситуация. Изводът, до който стигнахме в края на часа, беше, че агресията и насилието могат да бъдат спрени, стига ние сами да го пожелаем.

Вторият час премина много забавно- върху постерите във фоайето писахме послания срещу насилието, оформихме сърце в двора на училището като знак за противопоставяне на агресията и тормоза, включихме се в организирания на площада флашмоб “ С песен и танци срещу насилието“ заедно с ученици от други училища.

 

 

 

 

От коментарите в час

“ Не бива човек да причинява на другите онова, което не иска да бъде причинявано на него“- Преслава

“ Мисля, че насилниците са комплексари“ / Али/

“ Проблемите не се разрешават с насилие“ / Фигян/

Галерия

Как да разпознаем насилието
Как да разпознаем насилието
Как да разпознаем насилието
Как да разпознаем насилието
Как да разпознаем насилието
Цели на проекта

  • Да се формират умения за диференциране на различни видове насилие;
  • Да се развие чувствителност към различаване на насилието и нагласи;
  • Да се информира за случаи на насилие в местната общност и се осъществят подкрепа;
  • Да се анализират факторите за промяна, необходими за положителни резултати върху местната общност и държавата;
Използвани материали

  • Компютри с достъп до интернет или печатни копия на материалите „Цялата картина” и „Списък на фактите” от проведено от УНИЦЕФ „Изследване на насилието”: https://www.voicesofyouth.org/sections/violence-war-and-conflict/pages/the-big-picture
  • Надуваема топка (тип „плажна или подобна);
  • Компютри с достъп до интернет;
  • Хартия, маркери; хартия с по-голям формат;
  • Художествени материали за изработване на таблата (дъска за табла, маркери, ножици, цветни моливи, лепило, цветен картон, ножици и др.)
  • Табла с два цитата (вж. Инструкции -Насочващи дейности)
  • Екземпляри за учениците на „Основни факти, свързани с домашното насилие” (вж. библиографската справка);
  • Мултимедийна презентация
  • Мултимедиен проектор
Библиография

  • https://www.youtube.com/watch?v=96OLCl8ILv8- Презентация на Гергана Георгиева и Николета Тончева - 7 клас от СОУ "Христо Ботев" с. Ветрино-
  • https://www.daskalo.com/effectivecommunication/files/2018/05/%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-ilovepdf-compressed.pdf

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg