Продължителност: Четири занятия по 40 минути. След дискусия и проучване учениците съвместно изработват определение за насилие и причините за него. Правят оценка на състоянието на собствената им общност, като вземат предвид разнообразни фактори, които допринасят за насилието или елиминирането му.
Хубавото на програма “ Научи се да даряваш“ е нейната гъвкавост. Въпросният урок бе предвиден за м. април в рамките на 1 час, но след като от МКБППМН / Местна комисия за борба с противообществени прояви на малолетни и непълнолетни/ ни предложиха да отбележим съвместно Деня на розовата фланелка, реших да изтегля урока за 27 февруари, когато се и отбеляза този ден. Проведохме урока в два часа.
По време на първия час с помощта на педагогическия съветник в училището- г- жа Манчева и подготвени от нея казуси и игри разгледахме темата „Насилие, тормоз, агресия и негативни прояви в училище. Причини и начини за справяне“. Тя беше подготвила и кратка презентация, за да илюстрира различни прояви на насилие. Децата влизаха в роли и даваха предложения как да се реагира в дадена ситуация. Изводът, до който стигнахме в края на часа, беше, че агресията и насилието могат да бъдат спрени, стига ние сами да го пожелаем.
Вторият час премина много забавно- върху постерите във фоайето писахме послания срещу насилието, оформихме сърце в двора на училището като знак за противопоставяне на агресията и тормоза, включихме се в организирания на площада флашмоб “ С песен и танци срещу насилието“ заедно с ученици от други училища.
“ Не бива човек да причинява на другите онова, което не иска да бъде причинявано на него“- Преслава
“ Мисля, че насилниците са комплексари“ / Али/
“ Проблемите не се разрешават с насилие“ / Фигян/
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X