Урокът обсъжда темата за благотворителността и социалните услуги и развива критическа преценка на въздействието на благотворителността върху получаващите помощи. Формира способност за разграничаване на спешна помощ при криза и дългосрочна промяна.
Урокът премина в рамките на две занятия- на 02.10 и 09.10. Предварително във фейсбук групата на класа поставих Приложение 1 и задача учениците да се запознаят с цитатите от книгата му. Така, започвайки часа, учениците сами започнаха дискусията, като много живо обсъждаха проблема за социалните помощи- от ваучерите за отопление през помощите за безработица до проблема с плащанията на самотните майки, много от които не са самотни, а просто живеят без брак и т.н. Дискусията беше основана на техни лични наблюдения и разкази в семействата им. Цитатът от книгата на Луптън, който може би предизвика най- искрен интерес бе за даряването на подарък за Коледа на бедно дете и достойнството на родителите. Независимо от намесата ми, че на Коледа всеки получава подарък, те бяха единодушни, че родителите ще се почувстват зле, ако детето им получи подарък?
По време на второто занятие разгледахме въпроса за спешната помощ по време на криза и планирането на дългосрочната промяна, за реакция на сърцето и ангажиране на мозъка. Припомнихме как да действаме, когато възникне кризисна ситуация, а децата визуализираха дългосрочната промяна със събирането на капачките- учим се, учим и другите да опазват околната среда и едновременно с това допринасяме за закупуването на медицинска апаратура. Т.е. създават се нагласи, променя се мисленето…
В крайна сметка, наблюдавайки дискусията, чийто модератор бях аз, но тя бе осъществена от самите ученици, разбрах, че децата срещу мен са вече пораснали и много точно напипват болежките на съвременното ни общество.
Запознаване с цитати от книгата на Робърт Луптън.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X