Първата тема в часа на класа беше "Правила на класа", в която учениците трябваше сами след обсъждане да напишат правила, които всички да спазваме в класната стая.
„След тази игра всички бяха единодушни, че за да можем да учим, в класната стая трябва да има правила, които всички да спазват.”
В началото на урока учениците се разделиха на групи, както и по колкото искат. Обясних им, че в процеса на работа могат да преминават от една група в друга и да споделят идеите си.
Започнахме урока с въпроса: ,,Нужни ли са правила в класната стая?”
Разиграхме ролева игра, в която всеки имаше роля (едни бяха послушни, други си говореха, трети играеха на телефоните, четвърти излизаха от стаята и т.н.). След тази игра всички бяха единодушни, че за да можем да учим, в класната стая трябва да има правила, които всички да спазват.
След това всички групи започнаха да измислят правила. През цялото време аз ги обсъждах с тях, като наблягах на това, че трябва да бъдат с положителни изречения и това, което учениците трябва да правят, а не да не правят. След обсъждането на предложенията на групите, те написаха приетите от всички правила върху цветна хартия, изрязаха и залепиха на картон табло, което кръстиха „Спазвам правилата”. За да е по пъстро залепиха и стикери на любимите си герои.
Да поддържаме ред и чистота в училището.
Със съучениците си съм вежлив и учтив, постъпвам с тях така, както искам да постъпват с мен.
Използвам единствено собствените си неща – чуждите взимам само с разрешение.
Да посещавам редовно училището.
Слушам внимателно обясненията на госпожата – аз съм ученик и всичко трябва да разбера и науча.
Говоря само тогава, когато госпожата ме посочи.
Говоря с тих глас – всички имат уши.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X