На това занятие учениците ще набележат местна, регионална и/или национална организация застъпническа организация. Ще проучат избраната организация и ще разработят стратегия за планирани действия, с които да помогнат на други да подемат каузата/каузите на тази група/организация, като за целта използват метода на редакционните писма или друг вид застъпничество.
Раздайте на децата Приложение 1: Застъпнически казуси, на случаен принцип, и ги разделете на малки групи от по 5-6 души. Определете място за всяка от групите в четирите ъгъла на стаята. Инструктирайте групите да излязат с общи отговори на въпросите, в края на приложението, като всяка група ще трябва да избере свой говорител, който да представи работата им
Обяснете на учениците какво е „застъпничество“ и че често то е породено различни неща като: чувство за несправедливост; от отделни лица или групи, които са приели присърце каузата, тъй като обикновено са се сблъскали със съответната несправедливост; от отделни лица или групи, които са състрадателни – те чувстват, че някой трябва да говори за тези, които „нямат глас“
Дайте на класа време да обсъди заедно всеки сценарий
След като изтече времето, което сте дали на учениците, нека всяка група представи работата си. Провокирайте дискусия след представянето на всяка група.
Представете на учениците следния хипотетичен сценарий: „Местният вестник е поискал информативни и убедителни редакционни писма „Призив за действие“, с които да се насърчи читателската аудитория на вестника да бъде по-активна по отношение на благосъстоянието на животните. Класът се е съгласил да отговори на това искане. (Ако имате отношения с местния вестник, можете да пробвате да договорите е наистина да публикуват писмата. Друг вариант е, да ги публикувате на сайта на училището или в училищния вестник, ако имате такъв.).
Учениците трябва да изберат застъпническа кауза и да се застъпят за нея, като използват метода на застъпничество чрез редакционно писмо. (Учениците могат да решат да използват друга стратегия, като подготвят презентация въз основа на проучването си, съставят брошура и/или публикуват в училищния вестник статия във вестникарски стил.) Важното е, че учениците ще могат да говорят от името на и за животните. Ако се налага, разяснете на децата какво е редакционно писмо: редакционното писмо представлява писмен материал, чиято цел е да представи както информация, така и гледна точка. Често то е написано по такъв начин, че да убеди читателя да приеме гледната точка на автора и/или да предприеме действия.
Като използват интернет и/или печатни материали, учениците ще проучат местни, национални или международни организации за защита на животните. Заданието към тях е да планират и изготвят убедително редакционно писмо, с което да насърчат читателите да се включат в дейността на избраната организация.
В началото на следващото занятие, всяка група ще представи своите проекти в рамките на 2-4 минути да представи редакционното си писмо (или друг проект за застъпничество).
След представянето на проектите, провокирайте дискусия, дайте обратна връзка на всяка от групите.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X