Загриженост и благодарност

Учениците обсъждат един цитат за благодарността и разсъждават за връзката между загриженост и благодарност. Продължителност : Едно занятие от 40 минути

Цели на урока

  • Учениците ще се научат да изследват връзката между грижата и благодарността
  • Формулират знания как благодарността, претворена в грижа, може да повлияе на каузи и социални проблеми
Необходими материали

  • Компютър и връзка с интернет
Инструкции

1

Напишете следния цитат: „Бъдете благодарни. Ценете това, което имате. Колкото по-благодарни сме, толкова повече получаваме, за което да сме благодарни. Благодарността е дар, който винаги се връща.“  – Матю Макконъхи.

Загриженост и благодарност
2
Загриженост и благодарност

Кажете на учениците, че роденият в Тексас актьор Матю Макконъхи демонстрира грижата си към обществото и специално – към децата и учениците и към тяхното добро психическо и физическо здраве чрез създаването на фондация J. K. Livin (съкратено за just keep living (Просто продължи да живееш), за да почете и да покаже благодарността към баща си. Той решава да създаде фондацията J.K. Livin, защото част от това да живееш „означава да се бъдещ благодарен за това, което имаш и ти е дадено от друг“ .

3

Кажете на учениците да помислят, и обсъдете връзката между грижа и благодарност. Попитайте ги може ли грижовността да бъде акт на благодарност? Акт на грижовност ли е да бъдеш благодарен?“

Загриженост и благодарност
4
Загриженост и благодарност

Напомнете на учениците за знаменитостите и техните благотворителни каузи – препратете към урока „Как известните проявяват загриженост“ – нека те си припомнят за какво бяха загрижени знаменитостите и как проявяваха грижата си.

5

Помолете учениците да прегледат списъка с нещата, за които са загрижени (от предишния урок) и ги накарайте до всяко от тях да напишат дали са загрижени, защото са благодарни на някого или по друга причина. Каква?

Загриженост и благодарност

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg