Учениците ще покажат, че подаръците не трябва непременно да бъдат купени. Те ще помислят и ще направят предложения за подаръци „от доброта“, като картичка или друго домашно творение. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Урок 1
Попитайте учениците: „Обичате ли да получавате подаръци?“ и „Обичате ли да правите подаръци?“ Попитайте защо даването на подарък предизвиква приятно чувство. Попитайте учениците дали личното им богатство им дава възможност да купят нещата, които биха искали да купят за любимите им хора. Попитайте как можем да правим подаръци, ако нямаме пари да купим това, което искаме. „Може ли да има подаръци, които не могат да се купят?“ Дайте възможност на децата да разсъждават и да направят списък с възможни безплатни подаръци (домашно направени и картички). Запишете идеите им на хартия за флипчарт.
Въведете понятието „подаръци от доброта“ като подаръци, които те могат да направят, които не струват пари и могат да накарат някого да се почувства добре. Обсъдете кога и на кого можем да направим „подаръци от доброта“.
Покажете картите с размери 13 х 20 см и обяснете, че те трябва да напишат на всяка от тях „нещо от доброта“, например: „Давам ти нежна прегръдка“ или „Ще ти помогна да си разчистиш бюрото“, или „Ще нарисувам картина специално за теб“. Обяснете им, че трябва да дадат картичката на някого от класа. Нека всеки ученик да направи по една такава картичка върху една от картите. Могат да използват някои идеи от списъка, който направиха в началото на занятието. Накарайте всеки да си напише името на картичката, която е направил, и да я сложи в плик. Поставете всички пликове в кутия.
Накарайте всеки ученик да си изтегли по един плик. Оставете достатъчно време на учениците да си получат „подаръците от доброта“.
Обсъдете как са се почувствали, когато са направили подаръците. Попитайте учениците дали подаръкът, който са направили или получили, има стойност. Могат ли да определят парична стойност на „подарък от доброта“? Нека учениците да предложат причини, поради които хората биха избрали доброволно да отдадат своето време, умения или средства.
Урок 2
Попитайте учениците как са се почувствали, когато са направили „подарък от доброта“. А какво ще споделят за хората, които са получили „подаръци от доброта“. Обсъдете кога и на кого можем да направим „подаръци от доброта“.
Нека всеки ученик да запише своето предложение (на родители, на близки и роднини, приятели, на деца или възрастни хора, настанени в домове или други социални институции). Дискутирайте и нека след дискусията всеки да вземе сам решение за кого ще направи „картичка от доброта“.
Дайте на учениците материали, с които да направят по още една или повече картички.
Накарайте всеки да си напише името на картичката, която е направил, и да я сложи в плик.
Ако „картичките за дорбота“ са предназначени за домове за деца и възрастни хора, да се предадат на доброволец, който ще ги занесе. При възможност това могат да направят и самите ученици.
Ако „картичките за доброта“ са предназначени за близки и приятели, учениците ги подаряват сами.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X