Учениците ще разберат за различни възможности за работа в нестопанския сектор и ще идентифицират хората от общността, които работят в такива организации.
Разделете учениците на малки групи и помолете всяка група да помисли за различните работни места, които съществуват в местните организации с нестопанска цел като например читалището, местния музей, Червения кръст или други организации според това, което имате в общността. Нека всяка една от групите да помисли, предложи и изброи възможни работни позиции.
Обсъдете идеите на учениците.
Нека учениците останат в групите си за следващата задача. Въведете следните термини:
Обяснете, че всички компании произвеждат стоки, предоставят услуги или и двете и че всичко това се произвежда с участието на природни ресурси, човешки капитал и/или капиталово оборудване.
Поканете един или двама гост-лектори, които да разговарят с класа относно работата си в неправителствена организация. Можете да използвате „Подготовката на лектора“ (вж. Приложение 1), за да подготвите лекторите. Напомнете на учениците да попълнят информация, получена от всеки лектор, в приложението „Информация за възможностите за работа в организации с нестопанска цел“ (вж. Приложение 2).
Обяснете на учениците, че организациите с нестопанска цел предлагат различни възможности за работа. Разгледайте как се пише автобиография, като използвате примера в приложение 3. Задайте на учениците да напишат измислена автобиография за себе си за работното място в сектора с нестопанска цел, което те си изберат или което им е зададено. Учениците ще се наложи да проявят въображение за някои елементи от автобиографията като например предишен професионален опит. Може да е необходимо учениците да проведат проучване, за да отговорят на някои от въпросите в автобиографията. Ако се налага използвайте онлайн източници за работа за НПО, за да придобиете идеи.
Обсъдете в клас получените автобиографии. Това може да помогне на учениците.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X