Учениците посещават/идентифицират места в общността, може и самото училище, за да определят потребностите, които трябва да бъдат задоволени, както и как те самите могат да помогнат за това. Продължителност: Две занятия по 40 минути.
Урок № 1
Покажете снимки от вестници и списания, които показват някаква нужда от подкрепа: замърсен терен, парк без цветя, човек, който е самотен или се нуждае от помощ. Помолете учениците да опишат време, умения или средства, които биха могли да бъдат използвани, за да се подобри състоянието им. Ако е възможно, покажете снимки и обсъдете места във вашия район.
Помолете учениците да си припомнят значението на думата филантроп.
Сега покажете някои снимки на хора, които действат в подкрепа на другите. Не забравяйте да включите снимки от дейности в подкрепа на местната общност. Помолете учениците да опишат на какви потребности се обръща внимание във всяка от снимките и кой и как дарява време, умения или средства, за да подкрепи общността.
Предложете игра „Помисли, обсъди и сподели“ за разсъждение по следния въпрос: Може ли децата да бъдат дарители? Учениците мислят по въпроса, след това го обсъждат със съученика, който седи до тях. Те следва да обсъдят примери и основания в подкрепа на тяхното мнение. След като учениците си поговорят по двойки за няколко минути, ги помолете да споделят своите идеи с целия клас.
Помолете учениците да дадат някои съвети за това, как да бъдем добри хора и да постъпваме добре. Запишете идеите им на флипчарт. (Възможни въпроси: Знам ли на какво/кого искам да помогна? Защо? Кое е най-важното нещо, което трябва да направя, когато предлагам помощ и т.н.
Помогнете с насочващи въпроси и коментари на децата да осъзнаят, че могат да бъдат дарители по прост начин – като погледнат хората до тях и средата, непосредствено около тях – като училищния двор или местната общност. Кажете им, че винаги могат да откликнат на нуждата, която е в непосредствена близост до тях.
Заведете учениците на разходка около сградата на училището, училищния двор и/или квартала, за да им помогнете да измислят начин, по който да направят положителна промяна (огледайте се за проблеми с безопасността на движение, замърсяването, грубост, самота и т.н.). Завършете урока, като помолите децата да помислят у дома за тяхното училище и за нуждите, които може да има.
Напишете на дъската следния цитат: „Ако не аз, кой? Ако не сега, кога?“ от Михаил Горбачов, известен руски политик, бивш държавен глава на Съветския съюз и попитайте учениците какво мислят че цитатът означава. Може и да го обсъдят у дома с родителите.
Урок № 2
Помолете учениците да назоват някои от начините, по които могат да направят положителна промяна въз основа на своите наблюдения около училище и квартала и разговорите вкъщи. Някои идеи могат да включват поставяне на пейка за игрището, почистване на училищния двор, подпомагане на обучението на други ученици или събиране на отпадъци.
Направете списък с идеите, предлагани от децата. Обсъдете различните възможности. Стеснете кръга до любимите четири или пет идеи. Обсъдете предимствата и недостатъците на любимите четири или пет идеи. Направете окончателен избор на филантропски проект, който класът ще може да осъществи колективно.
Насочвайте учениците, докато съставят план, определят необходимите материали, правят график, разпределят отговорностите и осъществяват техния план.
Практически този проект ще се осъществи за по-дълго време от две занятия по темата. Реферирайте към урока от 4 клас: Стъпки за разработване на проект. Осигурете време за писане и обмисляне в дневниците. Записките ще помогнат на учениците да съставят проект, може и под формата на малка книжка, която ще го опише в завършен вид. Книгата може да бъде споделена с останалите класове в училище.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X