Представя се идеята за споделяне, когато ресурсите са недостатъчни. Учениците се запознават с идеята за толерантност към различните. Повишават уменията си за разбиране при слушане и прилагане на аналитично мислене. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Насочващи дейности
Покажете на класа най-малко три еднакви предмета, но с различен цвят (можете да използвате блокчета от конструктор или топки за игра). Помолете децата да кажат какви са цветовете и отбележете отговорите им. Обяснете им, че макар и да имат предпочитани
цветове, цветът няма значение за ползата от предмета.
Поискайте от децата да дадат примери за нетолерантно поведение.
Изберете шестима доброволци. Помолете ги да затворят очи, да протегнат едната си ръка, а другата да поставят зад гърба си. Сложете кръг от цветен картон в ръката, която е зад гърба им, а в ръката отпред поставете по един бонбон (напр. “M&M”). Цветът на кръга
трябва да е същият, като този на бонбона “M&M“, който държат в ръката си, която е
отпред. Докато са все още със затворени очи, помолете децата всеки да изяде своя бонбон
и да каже на класа какъв според него е бил цветът му. Кажете на учениците да отворят очи и да покажат какъв цвят е кръгът в ръката им. Наблегнете на това, че различният външен
вид на бонбоните няма значение за вкуса им. Нека с ваша помощ учениците достигнат до връзката между този експеримент, различията и общността. По желание можете да
повторите тази игра.
Помолете учениците да дадат примери за толерантно поведение.
Гледайте презентацията за толерантността – линк
Обсъдете с учениците кой човек е толерантен.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X