Учениците ще помислят и предлагат идеи за професии, които са част от всяка общност. На учениците ще им бъдат представени понятията професия със „стопанска“ и „нестопанска“ цел в общността. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Интерактивна домашна работа за родителите/учениците: Дайте на учениците за домашна работа Приложение 1: Доброволчеството в общността. Оставете учениците да разговарят със семейството си за доброволчеството и професиите в служба на общността. Нека учениците да представят домашната работа на следващия ден.
Допълнителна дейност: представете разликата между стоки и услуги. Хората, които служат на общността, често пъти се разглеждат като хора, които предоставят услуги като например:
пощальони, полицаи и пожарникари. Може да бъде объркващо, тъй като тези професии не са доброволчески (въпреки че има и пожарникари – доброволци). Хората в служба на общността получават заплащане за труда си. Играйте на БИНГО или на лотария с картинки на професии в служба на общността върху карти. На дъската можете да поставите снимки с инструментите, които използват, сградите, в които работят, или надписи с професията, които учениците да съчетаят заедно.
Урок 1
След като гледат презентацията за професиите „Трудът на хората“, оставете учениците да направят списък на професиите, които са необходими на общността. Изберете дали всеки прави своя списък самостоятелно, по двойки или с извличане от предложения от всички, които записвате на дъската/флипчарта. Насърчете учениците да помислят за нуждите си и как те се посрещат от хората, които служат на общността.
Помолете всеки ученик да напише името си и избраната от него професия. Съберете листчетата от учениците. Помолете ги да поговорят с родителите си за избраните от тях професии „Когато стана голям, ще стана…“ (за подготовка за следващия час).
Урок 2
Всеки ученик ще получи лист с разпечатана картинка за оцветяване за избраната от него професия в предишния час.
Учениците ще покажат какво представлява професията с помощта на пастели, маркери или цветни моливи. На рисунката следва да посочат „униформата“ (ако има такава) и инструментите (ако има такива), необходими за работа.
На дъската (флипчарт) учителят е записал заглавието „Като стана голям, ще стана…“ и я е разделил на две части с надписи „професии с нестопанска цел“ и „професии със стопанска цел“. След като оцветят картинките с избраните от тях професии, всеки един от тях ще представи своя избор пред групата. На групата е поставена задача да определи професията дали е със стопанска или нестопанска цел. Учителят прикрепя картинката на всеки ученик към съответната графа. След като всички ученици представят своите професии, се прави проверка дали групата правилно е разделила професиите. Ако има допусната грешка, учителят обяснява и дава допълнителни примери.
Игра „Познай професията“: децата изтеглят листчета с написани професии и инструменти, всяко от тях трябва да се опита да обясни изтеглената професия с ключови думи, за да бъде разпозната от класа и разпозната като професия със стопанска или нестопанска цел.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X