В този урок се въвеждат термините „харча“, „спестявам“ и „дарявам“. Учениците ще научат причините, по които хората избират да даряват. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Интерактивна домашна работа за родителите/учениците: Изпратете писмо у дома, което представя урока и обяснява как ще наберете пари за дарение за благотворителна кауза. Насърчете учениците да извадят дребни монети от личните си касички и да спечелят пари чрез извършване на задачи у дома. (Вж. Приложение 1 „Писмо до семейството“.)
Урок 1
Попитайте учениците: „Ако имахте 10 лв., какво щяхте да направите с парите?“ Попитайте учениците дали някога получават за подарък пари за ваканцията или при други специални поводи. Обсъдете с учениците какво обикновено правят с парите си. Кажете на децата, че днес ще научат какви са различните неща, които хората могат да направят с парите си.
Кажете на учениците, че има три различни неща, които могат да направят с парите си. Могат да ги харчат, спестяват или даряват. На три отделни листа хартия, напишете следните думи като заглавия: спестяване, харчене и даряване. Започнете дискусия с класа, в която учениците мислят и предлагат идеи, за да определят тези понятия. (Какво означава да похарчиш пари? Как хората спестяват пари? Какво означава да дариш пари?) Отбележете отговорите на децата на съответния лист.
Урок 2
Кажете на учениците: „Вече се научихме какво означават думите „харчене“, „спестяване“ и „даряване“. Сега ще поговорим защо някой би избрал да дари парите, времето или уменията си на някого друг.“
Прегледайте определението на думата „даряване“.
Прочетете „Франклин сключва сделка”.
Обсъдете понятията от книгата: помолете учениците да видят какви алтернативи е имал Франклин да похарчи парите си. Какво е избрал в действителност? Учениците изпитвали ли са същото чувство? Учениците някога имали ли са желание да дадат парите си на някого, който се нуждае повече от тях?
Помислете и предлагайте на лист хартия (използвайте листа с надпис „даряване“, ако има място на него) различни хора, организации, благотворителни групи, каузи, които биха могли да използват даренията.
Помолете децата да си помислят наум защо някой би желал да дари времето, средствата или уменията си. Помолете ги да вдигнат ръка и да кажат на класа причините за даряване. Поговорете за това кой има полза от даренията. Помолете учениците да вдигнат ръка, ако искат да наберат пари за даряване. Кажете им, че по-късно през седмицата ще решат на кого да дарят парите си.
Покажете на учениците касичката за дарения – големия буркан. Кажете им, че могат да донесат монети от вкъщи. Ако учениците донесат парички, те ще се съберат заедно и ще има достатъчно пари, за да могат да ги дарят на някого по техен избор. Поговорете с учениците откъде могат да дойдат парите. Те не бива да си изпросят парите от другите – парите трябва да дойдат от тях (и семействата им).
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X