Учениците ще описват възможности за професионално развитие в нестопанския сектор. Продължителност: 2 занятия по 45 минути.
Урок № 1
Кажете на учениците да дефинират „печалба“ .
Един или два дни преди урока, показвайте изображения/снимки на местни предприятия, малък бизнес, предприемачески инициативи, организации и т.н. Покажете част от снимките под заглавието „със стопанска цел“ и няколко – под заглавието „с нестопанска цел“. Преди урока, напомнете на учениците да се вгледат внимателно в снимките и да започнат да мислят за това по какво бизнесите/инициативите си приличат или се различават.
Помолете класа да коментира като група какво е общото и различното в изображенията. Предизвикайте коментари, отнасящи се до целта на всяко от предприятията/организациите и какво се случва с парите, придобити от различните дейности.
Учениците трябва да направят диаграма на Вен. Единият кръг да бъде обозначен „Дейности със стопанска цел„, а другият – „Дейност с нестопанска цел“. Учениците трябва да имат поне по две позиции във всяка категория и най-малко две позиции в средата, в която кръговете се припокриват (характеристики, които са едни и същи за организациите със „стопанска“ и с „нестопанска“ цел).
Примери за отговори в категорията със „стопанска“ цел могат да включват: целта е да се печелят пари; парите се използват, за да се спечелят още пари; агресивна реклама; и т.н. В категорията с „нестопанска“ цел, отговорите могат да бъдат: парите се използват, за да се помага на хората; не толкова агресивна реклама; използват набиране на средства; и др.
В категорията „Общи характеристики“, отговорите могат да бъдат: и в двете категории организациите печелят пари; парите се използват за заплати на персонала и закупуване на материали; и двата вида имат свое предназначение; и така нататък. Пример за диаграмата ще видите в приложения файл.
Урок № 2
Проведете „Панаир на възможностите за кариера“ в нестопанския сектор. Осигурете практици, всеки от които представлява местна нестопанска организация.
Разделете класа на 3 или 4 по-малки групи (в зависимост от броя на лекторите). Всяка група ще започне с различен лектор. Графикът във времето ще трябва да бъде стриктно спазван.
Формат:
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X