Намерете урок

Застъпничество за кауза
Категория: Гражданско общество, НПО, бизнес, държава Клас: 9

На това занятие учениците ще набележат местна, регионална и/или национална организация застъпническа организация. Ще проучат избраната организация и ще разработят стратегия за планирани действия, с които да помогнат на други да подемат каузата/каузите на тази група/организация, като за целта използват метода на редакционните писма или друг вид застъпничество. ...

Отговорността ми като гражданин
Категория: Гражданско общество, Доброволчество Клас: 11

След като учениците изпълнят проект в полза на общността, те ще имат възможността да се съберат и да обсъдят направеното. Учениците определят значението на гражданската ангажираност и отговорното гражданско поведение. Те изследват причините, поради които хората изпитват колебания да се включат в разрешаването на проблемите и да помислят как могат да...

Насилие и нарушаване на човешки права
Категория: Гражданско общество, Общност Клас: 11

Учениците ще дефинират упражняването на насилие и ще опишат последствията за потърпевшите, свидетелите и цялата общност. Те ще разберат, че упражняването на насилие е въпрос, свързан с гражданските права, и следва да бъде решен, за да може общността, в която живеят, да бъде безопасна за всички. В рамките на тази тема...

Помощ при бедствия – сила, щедрост и лидерство!
Категория: Гражданско общество, Доброволчество Клас: 8

Учениците ще изследват проблеми, породени от природно бедствие и ще дават примери за помощта, оказана в опит да се помогне на пострадалите. Те ще изследват ролята на различните сектори в посрещането на потребностите при бедствия. Учениците ще се запознаят с кампания по набирането на вещи и/или организации, за които те могат...

Отговорният гражданин
Категория: Гражданско общество Клас: 8

Учениците ще разберат какво означава да бъдеш отговорен гражданин и ще определят как те са отговорни у дома, в училище и в общността. ...

Основни демократични ценности
Категория: Гражданско общество, Личностно развитие Клас: 3, 4, 5

Този урок ще даде представа на децата какво представляват основните демократични ценности, защо те са важни за всички хора – малки и големи, и как в контекста на формулирането им ние осъзнаваме значението и важността на това правилата да бъдат спазвани. Учениците ще съпоставят правилата, които са установени у дома и в...

Кой е включен, кой е изключен?
Категория: Гражданско общество, Личностно развитие, Общност Клас: 10

Учениците ще помислят за това какво означава да си изключен или незачитан в общността и ще разработят изследване за климата в училище, за да идентифицират отделните лица или групи в училищната общност, които се чувстват изключени или незачитани.   Продължителност: Две занятия по 40 мин. ...

Какво е да си бежанец?
Категория: Гражданско общество, Личностно развитие, Общност Клас: 10

Учениците научават защо хората бягат от домовете си и какво други отделни лица и организации с нестопанска цел правят, за да оказват подкрепа на тези уязвими хора и да им помагат да изградят отново живота си. С помощта на видео филм учениците добиват представа какъв е животът на бежанците, с какво...

Права и привилегии
Категория: Гражданско общество, Личностно развитие Клас: 3, 4

Учениците участват в игра, чрез която се запознават с разликата между права и привилегии и която тества предположенията им относно основните права. Те получават знания за образованието като право, което не е достъпно за всеки. Продължителност: eдно занятие от 40 минути. ...

Внасяне на положителна промяна в общността
Категория: Гражданско общество, Доброволчество, Общност Клас: 3

Учениците посещават/идентифицират места в общността, може и самото училище, за да определят потребностите, които трябва да бъдат задоволени, както и как те самите могат да помогнат за това.   Продължителност: Две занятия по 40 минути. ...

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg