Намерете урок

Урок по случай Международния ден на доброволеца
Категория: Доброволчество Клас: 9, 10, 11, 12

Този урок е разработен и предоставен на програма „Научи се да даряваш от  Time Heroes – най-голямата платформа за доброволчество в България. Децата ще дискутират какво е доброволчество и какво мотивира хората да полагат доброволен труд.   ...

Уважаеми филантропи,…
Категория: Филантропия Клас: 9, 10

Учениците правят разлика между „филантроп“ и „известна личност“; запознават се дейността на филантроп и пишат официално писмо до него/нея; съставят въпроси, които спомагат за по-лесното разбиране на мотивацията на филантропите да работят за общото благо.  Продължителност: Две занятия по 40 мин. ...

Представяме ви…
Категория: Дарителство, Филантропия Клас: 10

Учениците по групи изготвят и представят мултимедийна презентация за избран от тях филантроп, който с действията си е направил света по-добро място за живеене; оценяват по зададени критерии презентациите на съучениците си.  Продължителност: Две занятия по 40 мин. ...

Литературен портрет на …
Категория: Дарителство, Филантропия Клас: 10

Учениците представят по креативен начин синтезирана биографична информация за филантропи и дарители. Урокът е част от цялостната тема за идентифициране и запознаване с дейността на филантропи от миналото и съвремието. Конкретният продукт от този урок е портрет на избрани дарители в мерена или немерена реч.  Продължителност: Едно занятие от 40 мин. ...

Къде отиват парите
Категория: Пари, бюджет, управление на средства Клас: 10

Учениците ще разберат начините, по които парите могат да се използват: харчене, спестяване, инвестиране и даряване. Ще разберат колко е важно финансите да се планират разумно, за да се избегнат ненужни дефицити, огромни дългове и лоши кредити. Продължителност: 2 занятия от 40 минути ...

Кой е включен, кой е изключен?
Категория: гражданско общество, Личностно развитие, Общност Клас: 10

Учениците ще помислят за това какво означава да си изключен или незачитан в общността и ще разработят изследване за климата в училище, за да идентифицират отделните лица или групи в училищната общност, които се чувстват изключени или незачитани.   Продължителност: Две занятия по 40 мин. ...

Какво е да си бежанец?
Категория: гражданско общество, Личностно развитие, Общност Клас: 10

Учениците научават защо хората бягат от домовете си и какво други отделни лица и организации с нестопанска цел правят, за да оказват подкрепа на тези уязвими хора и да им помагат да изградят отново живота си. С помощта на видео филм учениците добиват представа какъв е животът на бежанците, с какво...

Предразсъдъци, стереотипи, дискриминация
Категория: Личностно развитие Клас: 7, 8, 10

Учениците се запознават със значението на понятията „предубеждение/предразсъдък“ „стереотип“ и „дискриминация“. Те разглеждат и обсъждат как се появяват и развиват предразсъдъците и стереотипите, какви видове биват, и какъв е техният потенциал да прераснат в дискриминация. Продължителност:  Три занятия по 40 минути ...

Гладната планета
Категория: Бедност, Дарителство, Здраве, Филантропия Клас: 10

Учениците научават за спецификата в храненето в различните континенти. През темата за храната се засягат теми като толерантност, глобално и локално, еднообразие и многообразие, и пр. Учениците коментират спецификите на здравословното хранене и  практиката в България в това отношение. Изправят се пред предизвикателството да дадат от своето време, умения и средства,...

Насоки за професионална автобиография
Категория: Доброволчество, Личностно развитие Клас: 10

Учениците определят разликата между организациите с нестопанска цел и организациите със стопанска цел. Проучват възможности за доброволческа работа в стопанския и нестопанския сектор и разсъждават върху собствените си интереси и умения, свързани с бъдещата им професионална реализация. Изготвят автобиография с цел кандидатстване за доброволческа работа. Продължителност: Две занятия по 45 мин. ...

© Всички права запазени 2017 @ Learningtogive.bg